۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۰۷۶۰

برپایی همایش تفکر اسلامی در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ همایش مسلمانان فرانسه زبان با موضوع تفکر اسلامی درباره « اخلاق، حاکمیت و صلح» از 23 آگوست در سنگال برگزار می‎شود.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش مسلمانان فرانسه زبان با موضوع تفکر اسلامی درباره « اخلاق، حاکمیت و صلح: سهم تفکر اسلامی در این باره چقدر است؟» از 23 تا 26 آگوست در داکار، پایتخت سنگال برگزار می شود.


هدف از برگزاری این همایش پاسخ به سئوالات درباره اخلاق در حاکمیت درست و صلح در جهانی نورانی با آموزش های اسلامی است.


در این همایش مفاهیم اسلامی در این باره مورد بررسی قرار می گیرد و منطبق سازی ارزش های اسلامی با حقایق رایج در جوامع کنونی و استخراج استراتژی کارآمد برای ترسیم آینده ای روشن برای جامعه مسلمانان با در نظر داشتن منافع همه صورت خواهد گرفت.


فعالیت هایی که به طور موازی در همایش برنامه ریزی شده به این ترتیب خواهد بود: برگزاری میز گرد در هتل « اندیامبور» در باره وحودت مسلمانان و اخلاق و اختلاف نظرها درباره راهبری شورای عالی اسلامی با حضور علمای دینی در تاریخ 24 آگوست، انجمن های اسلامی اتحادیه امامان و پیش نمازهای سنگال و انجمن های علما و اندیشمندان اسلامی سایر کشورها.


پنل های حاکمیت و قدرت و امنیت روز 25 آگوست با حضور علما و دانشگاهی ها و سیاستمداران جامعه با موضوع اخلاق در توریسم و هنر و فرهنگ و رسانه نیز برگزار می شود.


در این باره پیش بینی می شود بیش از 150 میهمان خارجی از 20 کشور اروپایی و آفریقایی و بیش از 23 اندیشمند از سنگال در کنار شش اندیشمند سایر کشورهای آفریقایی و اروپایی در این همایش حضور یابند./982/ب101/د

منبع: شبستان

ارسال نظرات