۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۸۰۵۵۶

نخست وزیر سوریه خواستار بازگشت پناهندگان به کشور شد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر سوریه از مردم این کشور که به دلیل ناآرامی‌ها ناچار به فرار به کشورهای همسایه شده‌اند، خواست که به کشور خود بازگردند.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وائل الحلقی، نخست وزیر سوریه در جریان نشست هفتگی کابینه سوریه گفت، دولت آماده است تا برای کسانی که به کشور باز می‌گردند، مکان مسکونی فراهم کند.

 

وی گفت: سوریه خانه تمام مردم این کشور است و دولت آماده است تمام شهروندان آواره را بپذیرد و محل سکونت مناسب در اختیار آنها قرار دهد.

 

آژانس پناهندگان سازمان ملل اوایل ماه جاری در مورد وضعیت وخیم پناهندگان سوریه در خارج به ویژه در کشور اردن هشدار داد و اعلام کرد، کودکان پناهنده سوری به عنوان سربازان کودک به کار گرفته می‌شوند یا اینکه با خشونت جنسی یا کار اجباری روبرو می‌شوند.

 

در گزارشی که از سوی کمیسیونر عالی سازمان ملل برای پناهندگان در 6 آگوست منتشر شد، آمده است شماری زیادی از پناهندگان کودک از تحصیل محروم هستند و ممکن است از سوی گروه‌های مسلح به خدمت گرفته شده و برای جنگیدن به سوریه بازگردانده شوند.

 

این سازمان جهانی اظهار داشت: این تهدید محدود به کودکان نمی‌شود و بزرگسالان نیز در معرض چنین سیاست‌هایی قرار می‌گیرند و همچنین تمام پناهندگان از جمله کودکان با کار اجباری روبرو می‌شوند.

 

کمیسیونر عالی سازمان ملل برای پناهندگان در ادامه در مورد خشونت‌های جنسی به عنوان خطری ویژه علیه زنان و کودکان پناهنده هشدار داد.

 

در این گزارش آمده است: شبکه‌های جنایتکار سازمان یافته و گروه‌های مخالف دولت سوریه در اردوگاه‌های پناهندگان برای پیگیری اهداف مالی و سیاسی خود فعال هستند.

 

این آژانس هشدار داد که قانون گریزی و میزان بالای جرم و جنایت در اردوگاه‌ها باعث شده برخی از پناهندگان به کشور خود بازگردند.

 

کشور سوریه از مارس 2011 عرصه ناآرامی‌های مرگباری است. بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و متحدان آنها در منطقه بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه نظامیان در سوریه حمایت می‌کنند./982/ب103/د
منبع: پرس تی وی

ارسال نظرات