۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۸۰۳۴۵

برگزاری دوره آموزش تلبس طلاب در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه خوزستان از برگزاری دوره آموزش تلبس طلاب خوزستانی خبرداد و گفت: این دوره هفته آینده برگزار می شود.
 عمامه گذاري طلاب

حجت الاسلام حسن آل عامر، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان خوزستان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که دوره آموزش تلبس ویژه طلاب خوزستانی برگزار می شود، اظهار داشت: در این دوره طلاب چگونگی اقامه نماز جماعت و ارتباط چهره به چهره با مردم را آموزش می بینند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خوزستان به محتوای دوره آموزشی تلبس اشاره و تصریح کرد: چگونگی پاسخ به احکام شرعی، کارگاه آموزش بستن عمامه و هنجار های پاسخ گویی به مسائل سیاسی و اجتماعی محتوای دوره آموزش تلبس خواهد بود.

حجت الاسلام آل عامر با تأکید بر این که شرکت کنندگان در این دوره راهکارهای تبلیغ صحیح را آموزش خواهند دید، ابراز داشت: در این دوره اساتید برجسته در استان و کشور حضور می یابند.

وی با بیان نکاتی پیرامون دوره آموزش تلبس خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان فراخوانی برای حضور شرکت کنندگان در این دوره در هفته های آینده ویژه طلاب منتشر خواهد کرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که این دوره هفته آینده برگزار خواهد شد، افزود: طلاب پس از گذراندن این دوره وارد روند مصاحبه و پاسخ به پرسش های شفاهی خواهند شد.

حجت الاسلام آل عامر همچنین با اشاره به برگزاری مصاحبه از پذیرفته شدن دوره آموزش تلبس اظهار داشت: نیمه شهریور ماه تا نیمه مهرماه سال جاری زمان مصاحبه از پذیرفته شدگان در دوره است که پس از آن نفرات برگزیده همزمان با دهه ولایت و امامت لباس مقدس روحانیت را بر تن خواهند کرد.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دوره آموزشی تربیت مشاوره ویژه حوزه های علمیه استان اشاره کرد و گفت: این دوره با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان برگزار می شود.

حجت الاسلام آل عامر تصریح کرد: در این دوره مشاورانی برای اعزام به مدارس علمیه استان خوزستان تربیت می شوند که به یقین حضور این مشاوران در مدارس سبب استحکام علمی و عملی طلاب می شود.

وی با تأکید بر جایگاه مشاوران در خط دهی به افراد اظهار داشت: مشاوران در هر عرصه ای به ویژه در زمینه اعتقادات و باورهای دینی نفوذ ویژه ای در میان انسان ها دارند.

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه با فرا رسیدن سال تحصیلی جدید معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان برنامه های گوناگون تدارک دیده که در هفته آینده به اطلاع عموم خواهند رسید./9458/ت302/غ

ارسال نظرات