۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۸۰۲۶۷
آیت الله طبرسی:

پیشرفت‌های ایران اسلامی در شرایط تحریم دنیا را شگفت‌زده کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان این که بسیاری از کشورهای جهان به پیشرفت‌های کشورمان در شرایط تحریم غبطه می خورند، ادامه داد: حاصل این عزتمندی وحدت، همدلی و خودباوری ملت بزرگ ایران است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بعد ازظهر امروز در جلسه ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان با اشاره به این که عشق و ارادت مردم مازندران به اهل بیت(ع) همواره زبانزد خاص و عام بوده است، گفت: عشق به اهل بیت پیامبر اسلام در قلب و روح مردم مازندران نهفته است.

 

وی مازندران را مهد علویان معرفی کرد و با بیان این که نخستین حکومت شیعی در دیار طبرستان پایه گذاری شد، افزود: مردم این دیار همواره پیرو راستین اهل بیت(ع) بوده و هستند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در استان اشاره کرد و گفت: مازندران از نظر تعداد اماکن متبرکه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده او این خود بیان کننده ارادت قلبی این مردم به ائمه معصومین(ع) است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که مازندران از گذشته در کمک به ساخت و بازسازی حرم ائمه معصومین(ع) پیشگام بوده است، ادامه داد: با توجه به پیشینه تاریخی مردم استان، این آمادگی در حال حاضر نیز برای مشارکت در بازسازی حرم اهل بیت(ع) در عراق وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به نقش مردم این استان در مشارکت بازسازی مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور فعال مردم مازندران در دوران بازسازی برگ زیرینی بر رشادت ها و فداکاری های مردم این دیار افزوده است.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت نظام مند کردن و ساماندهی جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت ساز و بازسازی حرم اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: باید یک سازوکار جدید برای این موضوع تعریف شود تا شاهد هماهنگی و برنامه ریزی مناسب ترین در این خصوص باشیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در صورت نظام مند شدن این مسأله می توان از فعالان اقتصادی و افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند جهت مشارکت در این کار خیرخواهانه بهره گرفت، گفت: استفاده از بخش خصوصی در اجرای این طرح ها ضرورت دارد که باید بستر آن فراهم شود.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود  به شرایط امروز جهان و جایگاه نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان این که علیرغم همه توطئه افکنی ها و تحریم ها علیه کشورمان، اقتدار وعظمت ایران اسلامی زبانزد همگان است، ادامه داد: غربی ها به نقش جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل بسیاری از مناقشات و مشکلات منطقه ای اذعان دارند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که جایگاه امروز کشورمان در مقایسه با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: ایران اسلامی در شرایط کنونی کشوری با مقتدر با پیشرفت های خیره کننده در بخش های مختلف است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که بسیاری از کشورهای جهان به پیشرفت های کشورمان در شرایط تحریم غبطه می خورند، ادامه داد: حاصل این عزتمندی وحدت، همدلی و خودباوری ملت بزرگ ایران است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که هیچ کشوری توان مقابله با تحریم های ناعادلانه ای که علیه ملت ایران وضع می شود را ندارد، گفت: اگر این تحریم ها برایهر کشور دیگری در نظر گرفته می شد به حتم تاکنون آن کشور دچار بحران های جبران ناپذیری می شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم کشورمان با وحدت و صلابت در برابر تحریم های یک جانبه غرب ایستادند و هیچ گاه میدان را ترک نکردند، ادامه داد: همین حضور مقتدرانه مردم کشورمان دشمن را به عقب رانده است.

 

امام جمعه ساری ایران اسلامی را امن ترین کشور دنیا معرفی کرد و با بیان این که امنیت امروز کشورمان مدیون وحدت و همدلی ملت ایران زیر پرچم ولایت فقیه دانست و گفت: بسیاری از کشورهای قدرتمند با پیشرفت های بالا امنیتی همچون امنیت کشورمان را ندارند.

 

محمد حسن اصغری، رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات مازندران نیز در این جلسه از کمک 83 میلیارد ریالی مردم استان از سال 84 تا 91 برای بازسازی عتبات و عالیات خبر داد و گفت: این میزان مشارکت در سال گذشته ده میلیارد ریال بوده است.

 

وی با بیان این که ستاد مازندران نصب راه پله های ورودی حرم امام حسین(ع) را عهده دار است، افزود: بازسازی و احداث صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف نیز از جمله پروژه های دیگری است که به مازندران واگذار شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات