۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۸۰۱۸۳
عید خونین در عراق؛

آمریکا: انفجارهای عراق کار دشمنان اسلام است

خبرگزاری رساـ در حالی وزارت خارجه آمریکا این حملات را توسط دشمنان اسلام، برنامه ریزی شده می داند که به گفته خود مقامات آمریکایی و صهیونیستی، این دو کشور هستند که برای مقابله با اسلام در منطقه برنامه ریزی می کنند.
انفجارهاي عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: روز شنبه (10 اوت / 19 مرداد) همزمان با تعطیلی رسمی در عراق به مناسبت عید فطر، بیش از 60 تن از شهروندان این کشور در حملاتی خونین، جان خود را از دست دادند که در این میان 57 نفر قربانی انفجارهای بغداد شده اند.


به گفته بی بی سی؛ این حملات مرگبار، ادامه خشونت های ماه های اخیر عراق است که شمار تلفات را در 5 سال اخیر به بالاترین میزان رسانده است.


این شبکه در ادامه افزود: وزارت خارجه آمریکا مسئولان حملات دیروز عراق را دشمنان اسلام خوانده است. همچنین وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرده است که از تلاش دولت عراق برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند.


همچنین به گزارش خبرگزاری آلمان، دویچه وله؛ بیش از همه، محلات شیعه نشین هدف حمله بوده اند. رستوران ها، بازارها و پارکی که در آن مراسم عید فطر برگزار می شده، هدف حملات بوده اند.


خشونت در عراق در هفته‌های اخیر به اوج رسیده است. بر اساس آمار سازمان ملل، ژوئیه با بیش از هزار کشته، خونین ترین ماه در عراق در حدود پنج سال اخیر بوده است.

دویچه وله در ادامه به نقل از خانم جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ایالات متحده این حملات بزدلانه را به شدت محکوم می‌کند. به گفته وی، خانواده هایی که پایان ماه رمضان را جشن گرفته بودند، هدف این حملات بوده اند: تروریست هایی که دست به این حملات زدند، دشمن اسلام و دشمن مشترک! ایالات متحده، عراق و جامعه جهانی هستند.


در حالی وزارت خارجه آمریکا این حملات را توسط دشمنان اسلام، برنامه ریزی شده می داند که به گفته خود مقامات آمریکایی و صهیونیستی، این دو کشور هستند که برای مقابله با اسلام در منطقه برنامه ریزی می کنند.


به گفته میت رامنی فرماندار سابق ایالت ماساچوست و از نامزدهای حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور؛ دوستی آمریکا و اسرائیل بر پایه منافع و ارزش های مشترک فی ما بین استوار است. اسرائیل هم چنان معتمدترین هم پیمان برای آمریکا در منطقه ای پر از دشمن محسوب می شود. اسرائیل خط مقدم جبهه مبارزه علیه اسلام اصول گرا قرار دارد.

همچنین به گزارش روزنامه معاریو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس جمهور مجارستان که انقلاب های منطقه و مواضع ضد صهیونیستی ملت های مسلمان را تهدیدی علیه اروپا توصیف کرده بود، گفته است: اسرائیل خط مقدم کشورهای اروپایی در مقابل اسلام می باشد. اسلام دشمن مشترک ما و اروپاست.


وی همچنین گفته است: ما خط مقدم دفاع از اروپا هستیم و در کنار دریایی از دشمنان عرب مسلمان، محاصره شده ایم. منطقه را اسلامگرایان اداره می کنند که پس از اسرائیل به سراغ اروپا خواهند رفت.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات