۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۸۰۱۷۰

اهدای پنجاه جلد نهج البلاغه به خبرنگاران سیرالئونی

خبرگزاری رسا ـ پنجاه جلد نهج البلاغه و کتاب «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» به مناسبت سالگرد شهادت محمود صارمی از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان به خبرنگاران سیرالئونی اهدا شد.
مراسم روز خبرنگار در سيرالئون

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ازسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالگرد شهادت محمود صارمی و بزرگداشت روز خبرنگار با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ، انجمن روزنانه نگاران سیرالئون و رایزنی فرهنگی کشورمان، مراسم تجلیل از خبرنگار برای بیش از پنجاه سردبیر و خبرنگار از رسانه های مختلف این کشور در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در فریتاون برگزار شد.

 

در این مراسم ضمن تجلیل از پنجاه خبرنگار سیرالئون هدایائی از جمله " نهج البلاغه " مترجم  و کتاب " امام علی (ع) صدای عدالت انسانی - The Voice of Human Justice " به زبان انگلیسی نوشته جورج جرداق اهدا شد.

 

در این مراسم که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید از سوی " ابراهیم تراولی"، خبرنگار روزنامه کنکورد تایمز آغاز شد، "مصطفی سی سه" معاون سردبیر روزنامه استاندارد تایمز و محمدرضا قزلسفلی رایزن فرهنگی ایران راجع به نقش خبرنگار در بیداری و بصیرت مردم، نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) در توسعه جوانان سیرالئون و جایگاه روزه در سلامت سازی جامعه سخنانی ایراد کردند.

 

نمایش فیلم های مستند از بیداری اسلامی، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و معرفی فرهنگ صدقه دادن در اسلام  و روش‌های مختلف دریافت و جمع‌آوری صدقات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان الگو بخشی از مراسم ضیافت افطاری فوق الذکر بود.

 

"قزلسفلی "با بیان اینکه شهید محمود صارمی از جمله خبرنگاران متعهد و پر تلاش بود گفت: وی در هشت آگوست 1998 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید.

 

وی تاکید کرد: تیزهوشی، پیش بینی حوادث آینده، دفاع از منافع ملی، اعتقادات و فرهنگ، داشتن عشق و علاقه، سرعت در انتقال خبر، درک نیاز مخاطبان، پرهیز از دروغ پراکنی، حق طلبی  و حق گویی از جمله ویژگی های یک خبرنگار متعهد است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه پیامبران (ع) خبرنگاران الهی بوده اند و با استناد به دیدگاه های امام خمینی (ره) گفت: رسانه ها به عنوان مدرسه سیار مربی جامعه بوده و ضمن ارشاد مردم از انحرافات جلوگیری می کنند.

 

در پایان این مراسم ضمن قرائت فرازهائی از دعای جوشن کبیر، از خبرنگاران تقدیر و تجلیل به عمل آمد./980/ب101/د

ارسال نظرات