۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۷۹۸۴۵
آیت الله علوی گرگانی:

نباید ارزش شعر را با بیان برخی مطالب بی محتوا تنزل داد

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به جایگاه شعر عاشورایی اشاره کرد و بیان داشت: شعر عاشورایی باید بدون هیچ گونه پیرایه ای بیان شود، چون محتوای شعر در خصوص موضوعی بسیار ارزشمند است.
آيت الله علوي گرگاني

‎به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله علوی گرگانی بعد از ظهر امروز در دیدار برگزار کنندگان اجلاس پیرغلامان حسینی در گرگان با اشاره به جایگاه شعر در نگاه ائمه معصومین(ع) گفت: فضیلت شعر نباید با بیان برخی مطالب تضعیف شود.

 

وی با تأکید بر این که نباید ارزش شعر را با بیان برخی مطالب بی محتوا تنزل داد، به جایگاه شعر عاشورایی اشاره کرد و بیان داشت: شعر عاشورایی باید بدون هیچ گونه پیرایه ای بیان شود.

 

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود طوق بندان عاشورایی را تنها یک نماد دانست و با بیان این که نباید نسبت به این مسأله حساسیت وجود داشته باشد، افزود: طوق نماد زیبایی است و نباید سنت های عاشورایی دستخوش تغییر شوند.

 

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که حساسیت نسبت به این نماد و نشانه لزومی ندارد، ادامه داد: نباید سنت های قدیمی دچار تغییر شوند.

 

وی با ارزشمند توصیف کردن برنامه های عاشورایی بر ضرورت توجه به جذابیت های لازم در این گونه برنامه تأکید کرد و افزود: باید جذابیت این برنامه به گونه ای باشد که مورد جلب و نظر ملت های جهان شود.

 

آیت الله علوی گرگانی همچنین با تقدیر از برگزار کنندگان اجلاس پیرغلامان عاشورایی در گلستان، این اقدام را حرکتی در جهت تعامل و آشنایی بیشتر پیرغلامان و شعرای عاشورایی دانست.

 

قربان عباسی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این دیداردر گزارشی از وضعیت مهم ترین بنای تاریخی به ویژه مساجد استان، قدمت مسجد جامعه گرگان 850 سال اعلام کرد و گفت: مرمت و بازسازی کامل این مسجد تاریخی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

 

وی نگهداری از آثار تاریخی را یک ضرورت دانست و افزود: مسجد جامع گرگان به عنوان یک میراث ماندگار از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و به همین دلیل تلاش داریم تا کار مرمت و بازسازی را در همه بخش های داشته باشیم./950/پ203/ج

ارسال نظرات