۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۷۹۰۷۴
نماینده جنبش حماس در ایران:

دفاع از قدس کشورهای اسلامی را از فتنه فرقه‎ها نجات می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر جنبش حماس در ایران مقاومت اسلامی را تنها راه پیروزی و رسیدن به اهداف عنوان کرد و اذعان داشت: کشورهای اسلامی برای دستیابی به پیشرفت و آزادی باید از این پروژه اسلامی دفاع کرده و آن را در پیش بگیرند.
دکتر خالد قدومي-رييس دفتر حماس در ايران

 

دکتر خالد قدومی، رییس دفتر جنبش حماس در ایران، در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیر روزجهانی قدس در زنده نگه داشتن موضوع فلسطین اظهار داشت: تظاهرات روز قدس درحقیقت تجلی سخنان امام خمینی(ره) در اتحاد مسلمانان و همبستگی برای آزاد سازی قدس از زیر یوغ رژیم غاصب صهیونیستی است.

 

وی بابیان اینکه مسأله قدس مهم ترین رخداد در اتحاد ملت‎های اسلامی است، خاطرنشان کرد: برگزاری تظاهرات روز قدس و اتحاد مسلمانان دراین روز از بحران‎ها، نزاع‎های فرقه‎ای و فتنه‎ای که در کشورهای اسلامی به راه افتاده است، جلوگیری میکند.

 

نماینده حماس در ایران به تحلیل موضوع مذاکرات وسازش‎های کشورهای غربی با اسرائیل در خصوص مسأله فلسطین پرداخت و تأکید کرد: این مذاکره ها هیچ سودی برای ملت فلسطین نداشت.

 

وی با تأکید بر اینکه که مذاکره‎های سازشکارانه رژیم صهیونیستی غاصب بر دو محور اساسی میچرخد، گفت: این رژیم و کشورهای غربی به سبب در خواست ملت فلسطین از کشورهای اسلامی برای حقوق شهروندی و آزادی، مذاکرها را بدون حضور روؤسای کشورهای اسلامی و مخفیانه تشکیل میدهند.

 

قدومی ادامه داد: محور دوم مذاکرهای رژیم صهیونیستی این است که مذاکره ها را در داخل فلسطین، بدون در نظر داشتن هرگونه حقوق شهروندی و حضور روؤسایی که اصالت فلسطینی ندارند، برای تجزیه فلسطین برگزار می‎کند.

 

رییس دفتر جنبش حماس در ایران با محکوم کردن مذاکره های شیطانی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: اسرائیل جنایتکار که باید به خاطر جنایت‎های وحشیانه خود علیه ملت فلسطین محاکمه شود با توجه به شرایط اوضاع کشورهای عربی، بهار عربی و بیداری اسلامی امروز مذاکره های سری بسیار خطرناکی را که به مدت 9 ماه طول می‎کشد تشکیل داده است.

 

وی با تأکید براینکه مذاکره های شیطانی اسرائیل تحت اشراف آمریکا سازمان دهی می‎شود، اظهار داشت: آمریکا برای برگشت قدرت و ثبات رژیم صهیونیستی که در برابر هجمه‎های مقاومت اسلامی و ایستادگی ملت فلسطین شکست خورده، تلاش میکند.

 

دکتر خالد قدومی درباره تأثیر سخنان رهبر معظم انقلاب در تحولات فلسطین گفت: ایشان قضیه قدس و فلسطین را مسأله مستضعفان، نصرت و یاری حق بر باطل و پیروزی ستمدیدگان بر ظالمان  معرفی می کنند، این موضوع در جهت تبیین مسأله فلسطین برای ملت‎ها وکشورهای غربی است.

 

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه‎ای با تدابیر حکیمانه بارها به کشورهای اسلامی تأکید میکرد که فلسطین از آن ملت فلسطین است و باید به جایگاه اصلی خود در منطقه برگردد.

 

نماینده حماس در ایران با اشاره به رخدادهای مصر و تحولات اخیر این کشور و تأثیر آن بر روند مقاومت اسلامی در فلسطین خاطرنشان کرد: ملت فلسطین از زمان قدیم دوست دیرینه کشور مصر از بعدجغرافی، تاریخی، دینی و سیاسی است و امیدواریم ملت مصر به حقوق اصلی  و جایگاه خود بدون مداخله کشورهای استکبار برسد.

 

وی با بیان اینکه تظاهرات ملت مصر در خصوص مسأله قدس تاثیر مهمی در روند مقاومت فلسطینی دارد، گفت: از ملت‎ مصر که بارها به ندای ملت فلسطین برای آزادی قدس  لبیک گفته اند، انتظار داریم در روز جهانی قدس برای نماد اتحاد مسلمانان دوباره به  صحنه تظاهرات مردمی بیایند.

 

قدومی تحول‎های اخیر  خاورمیانه در طول 5 سال گذشته را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: آنان که برای رسیدن به اهداف و حقوق خود راه مقاومت اسلامی را در پیش گرفتند پیروز شدند ولی آنان که به ایستادگی نپرداختند، طمع تلخ شکست را چشیدند که نمونه این مقاومت و پیروزی را در فلسطین مشاهده می کنید.

 

وی با تأکید براینکه مقاومت اسلامی فقط نظامی نیست بلکه باید فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی وسیاسی باشد اذعان داشت: پروژه مقاومت اسلامی اولین پیام برای ملت‎های عربی و اسلامی است و برای دستیابی به اهداف آزادی و پیشرفت باید از این پروژه اسلامی دفاع و محافظت کرد.

 

نماینده حماس در ایران پروژه مقاومت اسلامی را تنها  کلید پیروزی دانست و تأکید کرد: باید رهبری مقاومت اسلامی که یگانه راه دستیابی به موفقیت است، معتدل، میانه رو و بر اساس کتاب و سنت پیامبر اکرم (ص) باشد که تمام  طایفه‎ها، مذاهب و ادیان را در برگیرد./9456/ب911/ک

ارسال نظرات