۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۷۸۷۳۰
رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا:

نسخه اسلام برای نظام اجتماعی کامل است

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی ایران درتانزانیا درهمایش "نقش دین اسلام در تعاملات اجتماعی" گفت: نسخه اسلام برای نظام اجتماعی کامل است.
تانزانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش" نقش دین اسلام در تعاملات اجتماعی "از سوی سفیر عمان در تانزانیا با حضور علما و صاحب نظران مسلمان و شیخ دارالسلام و برخی نمایندگان مجلس تانزانیا برگزار شد.

 

در این همایش، ابعاد مختلفی از جمله تربیت اجتماعی، اخلاق اجتماعی ، تکافل اجتماعی و مانند آن را مورد بحث و بررسی قرار داده شد.

 

مرتضی صبوری رایزن فرهنگی ایران درتانزانیا که به دعوت سفیر عمان در این همایش حضور یافت، در سخنانی به تشریح معنی و مفهوم کلی دین پرداخت و دین اسلام را به عنوان کاملترین دین الهی بیان کرد.

 

وی با اشاره به آیات قرآنی و احادیث شریفه که بخش مهمی از آنها اشاره به تعاملات اجتماعی دارند، متذکر شد که علی رغم اکمل بودن نسخه اسلام برای نظام اجتماعی اعم از خانواده و جامعه، متاسفانه آنطور که شایسته و لازم است درمنابع علمی و سمینارهای علمی چندان به آن پرداخته نمی شود و حتی برخی اساتید مسلمان نیز بیشتر ترجیح می‎دهند از نقطه نظرات غربی در بیان نظریات اجتماعی استفاده کنند و یا در دانشگاهها بسیار کم به نظریات اجتماعی اسلام توجه می شود.

 

وی افزود: نسخه اسلام برای نظام اجتماعی کامل است.

 

رایزن فرهنگی کشورمان اعلام آمادگی کرد که با مشارکت صاحب نظران مسلمان ادامه این گونه نشست ها را می توان در یکی از دانشگاه‎ها برگزار کرد که با استقبال حاضران مواجه شد.

 

سفیر عمان در جمع بندی نشست، ضمن تشکر از مشارکت مشایخ و صاحب نظران و از جمله رایزن فرهنگی ایران، اظهار داشت: این نشست مقدمه ای بود تا انشاء الله در فرصتهای دیگر و با وسعت بیشتری مباحث و نظریات اسلام در حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد و با استفاده از رسانه ها این نظریات اسلامی به اطلاع مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان برسد و چهره صحیح اسلام را بدرستی به جامعه معرفی کنیم./994/ب101/د
منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات