۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۷۸۱۳۰
استاد حوزه علمیه:

تولی و تبری به خاطر خداوند محکم ترین پایه ایمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به امانت خداوند نزد انسان‏ها گفت: امانتی را که همه موجودات به جز انسان‌ها از عهده‏دار شدن آن ترسیدند ولایت امیرمؤمنان علی(ع) است که باید با انتقال آن به نسل‏های آینده آن را ادا کنیم.
ولايت امير مؤمنان علي (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی فهیم کرمانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم، شب گذشته در محفل تفسیر قرآن و بیان احادیث اهل بیت(ع) در کرمان، با بیان این‌که امانت‏داری از اهمیت والایی برخوردار است، گفت: خداوند متعال با جدیت تمام بندگانش رابه امانت‏داری، امر می‏کند.

وی در ادامه افزود: خداوند می‏فرماید، خواستیم امانتی را به آسمان و زمین و یا آنچه در آن‏ها است بسپاریم اما همه از گرفتن این امانت امتناع ورزیده و به لرزه افتادند اما انسان‏ها عهده‏دار این امانت بزرگ شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی فهیم کرمانی با اشاره به امانت خداوند نزد انسان‏ها یادآور شد: امانتی را که همه موجودات به جز انسان‌ها از عهده‏دار شدن آن ترسیدند ولایت امیرمؤمنان علی(ع) است که باید با انتقال آن به نسل‏های آینده آن را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه معارف الهی نیز در دست انسان‏ها امانت است، ابراز داشت: معارف و احکام الهی نیز امانتی از سوی خداوند متعال به دست انسان‏ها است که منتقل کردن آن‏ها به نسل‏های بعدی لازم است.

استاد حوزه حوزه علمیه تأکید کرد: انسان باید از سنین کودکی به فرزندانش احکام و معارف الهی را که در دست وی به امانت هستند آموزش دهد چراکه یادگیری در سنین پایین بسیار آسان‏تر از یادگیری در سنین بالا است.

وی با توجه به امانت‏داری درست تصریح کرد: عالمان بدانند که که علم امانت با ارزشی است و نباید آن‏را به هرکس که از راه رسید یاد دهند همچون بسیاری از اهل بیت(ع) که سینه آن‏ها پرشده از علم و معرفت بود اما محرمی جز نزدیکان خود نمی‏دیدند که آن‏ علوم و معارف را به دست آن‏ها به امانت بسپارند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی خاطرنشان کرد: یکی از واجبات در اسلام صلحه رحم است که مسلمانان با آن می‏توانند اتحادی را در خود به‏‏وجود آورند که صورت دشمنان اسلام را به خاک بمالند.

استاد حوزه حوزه علمیه با اشاره به عبادت از روی محبت ابراز داشت: اگر عمر انسان بی‏نهایت باشد و روز و شب هم در حال عبادت خداوند باشد ولی عبادت وی خالی از محبت خداوند متعال نباشد ذره‏ای از آن مورد قبول واقع نمی‏شود.

وی بیان کرد: اهل بیت(ع) را دوست‏ بدارید همچنین دوستان آن‏ها را نیز دوست بدارید چراکه دوست نداشتن حتی دوستان اهل بیت(ع) دو برداشت دارد یا اینکه شما اسلام واقعی ندارید و یا اینکه نسبت به اهل بیت(ع) بی تفاوت هستید.

این استاد اخلاق تصریح کرد: براساس فرمایشات اهل بیت(ع) اگر دو مسلمان بیش از سه روز به خصومت بپردازند عبادت آن‏ها در محضر خداوند ارزشی نخواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به روایت نبی اکرم(ص) درباره محکم‏ترین پایه ایمان گفت: تولی و تبری یعنی دوست داشتن و دشمن داشتن به خاطر خداند متعال محکم‏ترین پایه ایمان است./9706/پ202/ب

ارسال نظرات