۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۷۷۹۴۳

کتاب سیره امام موسی کاظم در عربستان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب سیره امام موسی کاظم (ع) نوشته امام جمعه حله عربستان در این کشور چاپ و منتشر شد.
کتاب سيره امام موسي کاظم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «سیرة الإمام موسى الکاظم (ع)»: دراسة تحلیلیة للحیاة الأخلاقیة والعلمیة والسیاسیة للإمام موسی الکاظم » (سیره امام موسی کاظم: پژوهش تحلیلی زندگی اخلاقی و علمی و سیاسی امام موسی کاظم (ع)، نوشته حجت الاسلام شیخ عبدالله الیوسف، امام جمعه حله عربستان چاپ و منتشر شد.

 

امام جمعه حله عربستان این کتاب را با هدف آگاهی و آشنایی ملت‎های اسلامی، پیروان سایر ادیان و نسل‎ جدید از سیره امام موسی کاظم (ع) این کتاب را تألیف کرده است.

 

حجت الاسلام الیوسف در سرآغاز کتاب به سیره زندگی اخلاقی، علمی و سیاسی امام موسی کاظم(ع) و نقش امام در اشاعه فرهنگ اسلامی و گسترش اندیشه‎های اسلامی و نشر علوم ومعارف اسلامی درمیان مردم پرداخته است.

 

این کتاب 450 صفحه ای دارای 5 باب و 13 فصل است که باب اول با عنوان «شخصیت امام موسی کاظم (ع)» به بررسی شخصیت امام از جمله معرفی و امات امام (ع) می پردازد.

 

باب دوم این کتاب «سیره  زندگی و اخلاقی امام موسی کاظم(ع)» نام دارد که در دو فصل تدوین شده است.

 

باب سوم با عنوان «سیره علمی وفکری امام موسی کاظم(ع)» نامگذاری شده که شامل سه فصل در خصوص علم و اندیشه‎های امام موسی کاظم(ع) در زمان وجود فرقه‎های منحرف است.

 

حجت الاسلام الیوسف در باب چهارم که تحت عنوان «سیره سیاسی امام موسی کاظم(ع)» به رشته تحریر درآمده است در سه فصل به دروان امام موسی کاظم(ع) در زمان حاکمان مستبد عباسی، و مواضع سیاسی امام  و همچنین امام در روزهای دشوار و بحران‎ها پرداخته است.

 

پنجمین و آخرین باب کتاب سیره امام موسی کاظم(ع) نیز «امام موسی کاظم، شهادت و جاودانگی» نامگذاری شده و دو فصل شهادت و گفتههای  امام موسی کاظم (ع) را شامل می شود./9456/ب902/د

ارسال نظرات