۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۷۷۴۵۳
به فارسی برگردان شد؛

براءة الشیعة الامامیة من العقائد والأحکام الیهودیة

خبرگزاری رسا ـ کتاب پیراستگی‌ امامیه از تهمت‌های ابن تیمیه ترجمه براءة الشیعة الامامیة من العقائد والأحکام الیهودیة از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.
يراستگي اماميه از تهمت‌هاي ابن تيميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب پیراستگی‌ امامیه از تهمت‌های ابن تیمیه ترجمه کتاب براءة الشیعة الامامیة من العقائد والأحکام الیهودیة تألیف علی آل محسن به همت اکبر ترابی شهرضایی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.

 

شیعه امامیه به خود می‌بالد که پیرو کسانی است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تنها راه رهایی از لغزش و گمراهی را پیروی از آنان دانسته و آنان را کشتنی نجات امت نامیده است.

 

اما کسانی که توفیق پیروی از آنان را نیافته‌اند، در پی آن هستند که پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام را با تهمت‌های خویش، از صحنه نقش‌آفرینی سیاسی و اجتماعی و مکتبی دور کنند.

 

یکی از آن افراد «ابن تیمیه حرانی دمشقی است» که براساس آموزه‌های اسلام اموی، علیه پیروان مذهب علوی موضع‌گیری کرده و در کتاب «منهاج السنه» افترائات فراوانی را علیه پیروان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام مطرح کرده است.

 

شیخ علی آل محسن از عالمان شیعه سرزمین حجاز، پاسخ بخشی از این تهمت‌ها را در کتاب براءة الشیعة الامامیة من العقائد والأحکام الیهودیة داده است و به خوبی آشکار ساخته که ابن تیمیه چه اتهام‌های بی‌اساسی به شیعه می‌زند و چه دروغ‌هایی را با ظاهری زیبا بیان می‌کند.

 

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «در آغاز پیدایش خلافت عباسیان، آتش اختلافات مذهبی بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی شعله‌ور شد؛ بدین ترتیب، هر گروهی برای اثبات عقاید خویش و ابطال باورهای دیگران، توان خود را در استدلال به آیات قرآنی و سنت صحیح به کار گرفت».

 

این نوشتار می‌افزاید: «در این میان، شیعه امامیه نیز به میدان این گفت‌وگوهای آتشین وارد شد و با پیروان چهار مذهب فقهی اهل تسنن و پیروان اشاعره، معتزله، چیره‌دستی و غیر آنان به بحث و مناظره پرداخت و به دلیل مهارت، چیره‌دستی و برخورداری از برهان قوی، توانست بی‌مایه بودن افکار مخالفانش را آشکار کند

 

بی‌نیازی شیعه از جعل حدیث برای فضایل امام علی، حکم جهاد از نظر شیعه، نمازهای واجب از نظر شیعه، انحراف از قبله از نظر شیعه، تکان دادن سر و کتف در نماز، دیدگاه شیعه درباره مواضع سجده و چگونگی سلام گفتن شیعیان بخشی از مطالب این کتاب است.

 

اتهام تحریف قرآن به نظر شیعه، دیدگاه شیعه درباره جبرئیل، حرمت جان و مال مسلمانان نزد شیعه، حکم ازدواج موقت از نظر شیعه، عدم جواز مسح بر روی کفش، حکم لحد از نظر شیعه، بهترین امت از نظر یهود، نصارا و شیعیان و اندک بودن اهل حق از مطالب دیگر کتاب است.

 

کتاب پیراستگی امامیه از تهمت‌های ابن تیمیه ترجمه کتاب براءة الشیعة الامامیة من العقائد والأحکام الیهودیة تألیف علی آل محسن در قطع رقعی، 140 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و به قیمت 2550 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است./920/ن602/ی

ارسال نظرات