۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۷۶۸۹۸

اهدای جایزه خدمت قرآن به پادشاه بحرین

خبرگزاری رسا ـ انجمن جهانی حفظ قرآن که مقر آن در عربستان سعودی قرار دارد، در اقدامی تأمل برانگیز جایزه شخصیت سال را در ششمین دوره جایزه جهانی خدمت به قرآن به پادشاه بحرین اهدا کرده است.
پادشاه بحرين حمد آل خليفه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن جهانی حفظ قرآن عربستان، جایزه شخصیت سال را در ششمین دوره جایزه جهانی خدمت به قرآن به حمد بن‌عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین اهدا کرده است که به نظر می‌رسد با این کار قصد فریب افکار عمومی جهان و سرپوش‌گذاشتن بر جنایت‌های آل خلیفه را داشته است.

 

مسؤولان این جایزه دلایلی را برای انتخاب پادشاه بحرین به عنوان شخصیت اسلامی سال عنوان کرده‌اند که از آن جمله تلاش وی برای چاپ قرآن ملی بحرین با نام «مصحف البحرین» است، اقدامی که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته، چرا که سهل‌انگاری‌های وی در برابر اهانت‌های مکرر به کلام وحی در مساجد مختلف بحرین بر کسی پوشیده نیست و پیش از این نیروهای امنیتی این کشور نسخه‌هایی از قرآن را در مساجد به آتش کشیدند، بدون این که با مخالفت قاطعانه‌ای از سوی رژیم و شخص پادشاه مواجه شوند.

 

در واقع اهدای این جایزه به مردی که تاکنون با حمایت وی بیش از 38 مسجد در بحرین تخریب شده است و نسخه‌هایی از قرآن کریم در انظار عمومی به آتش کشیده شده است، لکه ننگی برای انجمن جهانی حفظ قرآن است، اگر چه انجام این انتخاب از سوی این انجمن وهابی که تنها برند «جهانی» را دارد، امری دور از ذهن نیست، زیرا آل سعود از هیچ تلاشی برای ابقای خاندان قبیله‌ای و بی هویت آل‌ خلیفه در بحرین دریغ نکرده است و این رژیم علاوه بر حمایت نظامی گسترده از آل‌خلیفه این بار تلاش می‌کند از طریق اقدامات فرهنگی چهره پلید این رژیم را بهبود بخشد.

 

از سوی دیگر عربستان که از نخستین روزهای انقلاب مسالمت‌آمیز مردم بحرین نیروهای خود را در قالب نیروهای «سپر جزیره» برای سرکوب انقلابیان وارد این کشور کرده بود، اینک با این انتخاب پیوند دوستی با آل خلیفه را محکم‌تر کرده و با نادیده‌گرفتن هر گونه بی‌عدالتی و نقض حقوق بشر در بحرین، مهر تأییدی بر جنایت‌های رژیم حاکم زده است.

 

پرونده جنایت‌های آل خلیفه همچنین نشان می‌دهد که حسینیه‌ها و مساجد شیعیان در بحرین نیز از یورش‌های گاه و بی‌گاه نیروهای آل خلیفه در امان نیست و این گروه در انجام کوچک‌ترین آیین عبادی خود آزادی لازم را ندارند و با محدودیت‌های زیادی مواجه هستند.

 

سال گذشته تصاویری از مسجد «کویکبات» بحرین در رسانه‌های گروهی پخش شد که نشان می‌داد که این مسجد و ده‌ها جلد قرآن کریم و کتب مذهبی موجود در آن به دست نیروهای رژیم حاکم آتش زده شده است، بدون این که سردمداران این رژیم و در رأس آن پادشاه بحرین با واکنشی جدی شخصا وارد عمل شوند و از وقوع و تکرار چنین جنایت‌هایی جلوگیری کنند.

 

همچنین گزارش‌های رسانه‌ها در سال‌های گذشته، از شلیک مستقیم نیروهای آل خلیفه به قرآن حکایت دارد و در یکی از این گزارش‌ها آمده است: مزدوران آل‌خلیفه و آل‌سعود در تظاهرات مردم بحرین که با عنوان «جمعه دفاع مقدس» برگزار شد اقدام به شلیک مستقیم به قرآن کریم کردند.

 

پر واضح است که عربستان از انتخاب حمد بن‌عیسی آل خلیفه به عنوان شخصیت سال جایزه جهانی خدمت به قرآن تنها در پی خوش خدمتی به آل خلیفه بوده است تا این رژیم را نزد افکار عمومی کشوری حامی قرآن و فعالیت‌های قرآنی جلوه دهد، در حالی که این انتخاب تنها زمانی ارزشمند خواهد بود که از وادی سیاست و انتخاب شخصیت‌های سیاسی نامقبول، خارج شده و شخصیت سال را با گزینش افراد واقعا شایسته و قرآنی به جهانیان معرفی کند./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات