۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۷۶۵۱۱
هاآرتص:

اتحادیه اروپا احتمالا حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه هاآرتص صهیونیستی به نقل از یک مقام بلندپایه در وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی مدعی شد اتحادیه اروپا هفته آینده نام حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.
حزب الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابعی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد اتحادیه اروپا در نشست هفته آینده وزرای خارجه کشورهای عضو، حزب‌الله لبنان را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار می‌دهد. بنا بر این گزارش، این تصمیم قرار است با وجود مخالفت برخی کشورهای عضو، اتخاذ شود.

 

یک مقام عالی‌رتبه در وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی در این مورد می‌گوید: شانس بالایی وجود دارد که در نشست دوشنبه آینده، با قرار گرفتن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی موافقت شود.

 

انگلیس، آلمان، فرانسه و هلند از جمله کشورهای اروپایی حامی قرار گرفتن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا هستند. در مقابل کشورهایی چون جمهوری چک، اتریش و مالت مخالف این اقدام هستند و می‌گویند این کار موجب بی‌ثباتی بیشتر در خاورمیانه می‌شود. قرار گرفتن نام حزب‌‌الله در لیست گروه‌های تروریستی منوط به موافقت تمام 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است.

 

رژیم‌صهیونیستی در چند وقت گذشته به خصوص بعد از حادثه انفجار اتوبوس اسرائیلی‌ها در شهر «بورگاس» بلغارستان فشار زیادی را به اتحادیه اروپا آورده تا بتواند این اتحادیه را مجبور به قرار دادن نام حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی کند.

 

صهیونیست ها با همراهی مقامات بلغار حزب‌الله را به دست داشتن در انفجار بورگاس متهم کرده و آن را مستمسکی برای تروریست نامیدن حزب‌الله قرار داده‌اند./982/ب101/د

منبع: فارس

ارسال نظرات