۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۷۶۳۸۶

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای کمک به عربستان در زمینه کاهش زائران

خبرگزاری رسا ـ سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای از کشورهای عضو خواست تا برای هرگونه همکاری با دولت عربستان برای کاهش 20 درصدی تعداد زائران آماده باشند.
احسان اوغلو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اکمل‌الدین احسان‌اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیروز، طی بیانیه‌ای از کشورهای عضو این سازمان خواست تا به منظور تسهیل امور در زمینه توسعه اماکن مقدس اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره، با دولت عربستان برای کاهش 20 درصدی تعداد زائران حج همکاری کنند.

 

وی تصریح کرد: عربستان سعودی تصمیم گرفته است که تعداد زائران خارجی را بیست درصد و زائران داخلی را تا پنجاه درصد کاهش دهد و از این طریق، امور مربوط به توسعه اماکن مقدس اسلامی را با سرعت بیشتری به پایان برساند.

 

احسان‌اوغلو با تاکید بر این‌که این تصمیم موقت است، عنوان کرد: کاهش تعداد زائران تصمیمی موقت برای تسهیل ساخت‌وساز در اماکن مقدس و نیز ایجاد آرامش برای زائران و جلوگیری از ازدحام در بیت‌الله‌الحرام است و پس از پایان فعالیت‌ها، تعداد زائران و سهمیه کشورهای مختلف به حالت عادی بازخواهد گشت.

 

عربستان سعودی به دلیل طرح‌های توسعه اماکن مقدس در مکه، تعداد افرادی را که می‌توانند به زیارت خانه خدا بروند، محدود کرد و از زائران خواست حج خود را به آینده موکول کنند.

 

در حال حاضر مسجدالاحرام 356 هزار مترمربع مساحت و گنجایش 770 هزار زائر را دارد که قرار است مساحت آن به 400 هزار مترمربع و گنجایش آن به 1.2 میلیون زائر ارتقا پیدا کند.

 

«حاتم قاضی» معاون وزیر حج عربستان اعلام کرده است که کاهش تعداد زائران بیش از دو سال طول نمی‌کشد./982/ب101/د
 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات