۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۷۵۸۵۵
مدیر مرکز پژوهش‌های استراتژیک باحث لبنان:

قطر کمک‌های خود به غزه را به پایان مقاومت حماس در مقابل اسرائیل منوط کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز پژوهش‌های استراتژیک باحث با تمجید از نگاه جامع بینانه امام خمینی(ره) در قبال مسأله فلسطین گفت: اقدامات امام خمینی (ره) سبب احیای مسأله فلسطین بین مسلمانان و مستضعفان عالم شد.
وليد محمد علي، مدير مرکز پژوهش هاي استراتژيک باحث
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ولید محمد علی، مدیر مرکز پژوهش‌های استراتژیک باحث، در نشست تاریخچه آینده فلسطین از منظر جریان‌های مختلف که در چهارمین دوره آموزشی اتحادیه بین المللی امت واحده برگزار شد، با اشاره به مرکزیت مسأله فلسطین از نگاه جهان اسلام اظهار داشت: مسلمانان همواره حول مسأله فلسطین متحد بودند اما دشمنان جهان اسلام امروزه به دنبال ایجاد فتنه‌های مذهبی و طایفه‌ای برای تحت الشعاع قرار دادن مسأله فلسطین هستند.
 
وی افزود: دشمنان پاشنه آشیل مسلمانان را تفرقه تشخیص داده‌ و از این رو تلاش‌های بسیاری را برای ضربه زدن به وحدت اسلامی به کار گرفته‌اند.
 
این شخصیت فلسطینی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی می‌کوشد با سوء استفاده از عقب ماندگی کشورهای عربی و سیطره بر ایران و ترکیه، قدرت خود را افزایش داده و به اهداف استعماری و اشغالگرانه خود ادامه دهد.

 
وی با تمجید از اقدامات امام خمینی (ره) و نگاه جامع بنیانگذار انقلاب به مسأله فلسطین گفت: سرنگونی شاه در ایران پس از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) سبب شد که یکی از پایگاه‌های اساسی غرب در منطقه از دست رفته و مسأله فلسطین بار دیگر بین مسلمانان ومستضعفان عالم احیا شود.
 
ولید محمد علی، مقاومت ملت‌های مسلمانان در برابر کشورهای استکباری را عامل شکست پروژه خاورمیانه جدید دانست و گفت: پروژه خاورمیانه جدید برای لطمه وارد کردن به شوکت و هیبت مقاومت طراحی شده بود اما پیروزی حزب الله و حماس در جنگ‌های 33روزه و  22روزه شکست این پروژه را به دنبال آورد.
 
وی ادامه داد: پیروزی‌ جنبش‌های مقاومت سبب شد که ملت‌های اسلامی دیگر سازش حکومت خود با رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر نتابند.
 

ولید محمد علی با اشاره به تلاش‌های قطر و ترکیه برای مصادره حماس تصریح کرد: برخی درصدد خارج کردن جنبش حماس از محور مقاومت بودند اما رهبران کتائب قسام صریحا از ایران و حزب الله تشکر کردند و آنان را سهیم پیروزی نبرد غزه دانستند.


مدیر مرکز پژوهش‌های استراتژیک باحث با انتقاد از اقدامات قطر در قبال مقاومت اسلامی بیان داشت: قطر کمک‌های خود به غزه و فلسطین را به پایان مقاومت حماس در برابر رژیم صهیونیستی منوط کرده که همین اقدام نیروهای مقاومت در حماس را از برخی موضع گیری‌های رهبران این جنبش و هم پیمانی با قطر ناراضی کرده است.
 
وی در پایان با اشاره به بحران سوریه خاطرنشان کرد: هدف از بحران در سوریه ایجاد دموکراسی نیست بلکه سوریه تاوان حمایت از مقاومت و هم‌پیمانی با ایران را می‌پردازد./983/پ201/ک
ارسال نظرات