۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۷۵۸۳۳
آیت الله عیسی قاسم:

حاکمان کشورهای اسلامی باید مطابق قرآن رفتار کنند

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین خاطرنشان ساخت: حاکمان کشورهای اسلامی باید مطابق دستورهای قرآن کریم با ملت‎ها رفتار کنند.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین امروز در اولین کلاس از درس‎های قرآنی ماه مبارک رمضان در منطقه دراز این کشور، با توجه به آیه 41 سوره الزمر به بیان جایگاه و عظمت قرآن کریم پرداخت و خاطرنشان ساخت: قرآن کریم کتابی با عظمت مطلق نازل شده است. قرآن همانند سایر کتاب‎ها نیست که بتوان در آن تشکیک کرد.

 

رهبر شیعیان بحرین افزود: باید با احترام و ادب با قرآن رفتار و از بی توجهی و سهل انگاری نسبت به این کتاب عزیز دوری کرد. هدف نزول این کتاب آسمانی هدایت و ارشاد همه مردم است.

 

وی فهم معانی قرآن و عمل به دستورات آن را ضروری دانست و گفت: قرائت قرآن باید همراه با درک معانی و به کاری گیری آن در طول زندگی باشد.

 

آیت الله شیخ عیسی قاسم یکی از وظایف و مسؤولیت‎های نبی اکرم (ص) را تبیین کلمات و فهم قرآن کریم بیان کرد و افزود: حاکمان کشورهای اسلامی باید مطابق دستورهای قرآن کریم با ملت‎ها رفتار کنند.

 

وی خالق هستی را کامل مطلق دانست و تاکید کرد که این کتاب به حق نازل شده و در راستای اهداف غیر صحیح و باطل نباید به کار گرفته شود.

 

رهبر شیعیان بحرین در پایان تصریح کرد: خدا با نزول قرآن کریم حکمت و کرامت را بر مردم عرضه کرد. همه افعال خداوند تبارک و تعالی دارای حکمتی است./994/ب902/د

ارسال نظرات