۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۷۵۶۷۶
رییس مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی:

تقسیمات جغرافیای کشورهای اسلامی، عاملی برای تفرقه است

خبرگزاری رسا - رییس مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی گفت: اگر به تقسیمات کنونی جغرافیایی کشورهای اسلامی به دقت بنگریم، درمی‌یابیم که چگونه امت واحده اسلامی را تجزیه کرده‌اند تا عامل پیروزی و برتری مسلمانان، یعنی اتحاد را از آنها برچینند.
حجت الاسلام مصطفي محامي رييس مجتمع آموزش عالي فقه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی، حجت‌الاسلام محامی، رییس مجتمع آموزش عالی فقه جامعةالمصطفی در بازدید گروهی از فرهیختگان اهل‌سنت افغانستان مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به ارزش وحدت در فرهنگ اسلام، گفت: در این برهه از تاریخ، همه کفر در برابر اسلام قد علم کرده‌اند که اخبار آن را روزانه از رسانه‌ها می‌شنویم، همه این فشارها برای مقابله با استقلال و بیداری مسلمانان است تا به اهداف استعماری خویش دست پیدا کنند.
وی افزود: تعرض کنونی دشمنان به قرآن و نبی مکرم اسلام به نقطه اتحاد و اشتراک همه مذاهب اسلامی متوجه شده است که هوشیاری مذاهب اسلامی را نیز می‌طلبد تا نپندارند که دشمنان در مقابل مذهب خاصی موضع گرفته‌اند.
رییس مجتمع آموزش عالی فقه با ابراز این‌که تهاجم اخیر دشمن به اسلام، باطن آنها را برای جهانیان آشکار کرده است، یادآور شد: اکنون، مسلمانان سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» استعمار پیر را شناخته‌اند و پی به فرصت‌طلبی آنها در ایجاد اختلاف بین مسلمانان و اهداف دلخواه آنها در کشورهای مسلمان برده‌اند.
حجت‌الاسلام محامی خاطرنشان کرد: اگر به تقسیمات کنونی کشورهای اسلامی به دقت بنگریم، درمی‌یابیم که چگونه امت واحده اسلامی را تجزیه کرده‌اند تا عامل پیروزی و برتری مسلمانان، یعنی اتحاد را از آنها برچینند.
وی با اذعان این‌که وظیفه هر مسلمان و عالم بیدار، جبهه‌گیری در پاشیدن بذر اختلاف در امت اسلامی است، ابراز کرد: مقدمه هر مقابله‌ای، شناخت اهداف و ابزارهای دشمن است تا به مقتضای آن شروع به دفاع کند.
نماینده جامعةالمصطفی در افغانستان با بیان این‌که به یقین، جنگ‌های فرقه‌ای در امت‌های اسلامی ریشه در دسیسه دشمنان اسلام دارد، افزود: تنها در سایه تقریب مذاهب می‌توانیم بر فضای کنونی علیه مسلمانان پیروز گردیم و عظمت و شکوه اسلامی را پایدار سازیم.
گفتنی است، که در حاشیه این دیدار یکی از دانش‌پژوهان اهل‌سنت جامعةالمصطفی در افغانستان، با اشاره به مدت حضور این گروه در ایران، اظهار کرد: امکانات فراهم شده در جامعةالمصطفی بیشتر از مورد انتظار بود و خوشحالیم که در ایران ظرفیت علمی در خور توجهی برای تشنگان به علوم ناب اسلامی فراهم آمده است.
وی افزود: از تلاوت نور روزانه که پس از نماز ظهرین در مسجد این مجتمع انجام شد، بهره معنوی مناسبی گرفتم و آن را مظهر «کشجره طیبه» در دین اسلام یافتم./907/د101/ی
ارسال نظرات