۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۷۵۱۸۳
با حضور آیت‌الله سبحانی؛

کتاب «موسوعة الحادیث العلویة» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب سی جلدی «موسوعة الحادیث العلویة» که در 16 هزار و سیصد و چهل هشت صفحه و 216 باب تنظیم شده است، با حضور حضرت آیت‌الله سبحانی رونمایی شد.
همايش ملي نهج البلاغه و ادبيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «موسوعة الحادیث العلویة» با حضور حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه رونمایی شد.

براساس این گزارش، کتاب «موسوعة الحادیث العلویة» از سی جلد، 16 هزار و سیصد و چهل هشت صفحه، هفتاد هزار روایت و در 216 باب تنظیم شده که به بررسی موضوعاتی اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و همانند آن پرداخته است.

حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا، معاون آموزش بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در مراسم رونمایی از این کتاب که با به بررسی عملکرد این نبیاد پرداخت و گفت: این بنیاد از مراکز قدیمی است که قبل از انقلاب در سال 53 آغاز به کار کرد و در دوره انقلاب شکوهمند نیز از مراکز فعال در حوزه آموزش و پژوهش نهج‌البلاغه فعالیت‌های خود را انجام می‌داد و جزو 25 مرکزی است که شورای عالی حوزه‌های علمیه آن را راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به این‌که در کنار بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه مرکز تخصصی نهج‌البلاغه نیز به آموزش‌ها مختلف می‌پردازد، اظهار داشت: بیشترین حوزه کار این مرکز تخصصی در تهران است، البته در قم نیز فعالیت‌های را انجام می‌دهد.

معاون آموزش بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: تألیف کتاب «موسوعة الحادیث العلویة» که در آینده نیز به صورت نرم‌افزار تولید می‌شود و انتشار فصلنامه به صورت منظم از دیگر اقدامات بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه است؛ همچنین به روز رسانی پایگاه اطلاع رسانی و تدوین دانشنامه‌ای درباره نهج‌البلاغه از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است./993/پ202/ی

ارسال نظرات