۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۷۵۱۵۱

پانزدهمین اجلاس ائمه جماعت و مبلغان در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پانزدهمین اجلاس سالانه علما، ائمه جماعت و مبلغان مراکز اسلامی و مساجد انگلستان، روز گذشته در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين عبدالحسين معزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام‌ عبدالحسین معزی، رییس مرکز اسلامی انگلیس، در پانزدهمین اجلاس مبلغان، روحانیان‌، ائمه جماعات و مسؤولان مراکز اسلامی بریتانیا که دیروز در لندن برگزار شد، ماه رمضان را فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن و اسلام دانست.

 

وی هدف از برگزاری اینگونه همایش‌ها را بررسی و تحلیل مسائل جهان اسلام و تشخیص درست راهکارهای مناسب تبلیغی به‌ویژه در ماه مبارک رمضان و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و اسلامی در میان خانواده‌های مسلمان دانست.

 

رییس مرکز اسلامی انگلیس همچنین با تبریک ماه مبارک رمضان، این ماه را یکی از بهترین و با عظمت‌ترین و با فضیلت‌ترین ماه‌های اسلامی دانست و گفت: اگر بنا داریم که تبلیغ موثر و اثرگذار باشد باید عالم و عارف به زمان و مکان باشیم و از فرصت‌های مغتنم بهره بیشتر ببریم و با تدبر و تأمل بیشتر در هنر تبلیغ به‌ویژه در دوران کنونی، شناخت بیشتر و بهتری را از شیوه‌های تبلیغی روزآمد کسب کنیم.

 

وی افزود: روزگاری دشمنان دین تلاش داشتند تا دین را افیون توده‌ها معرفی کنند، ولی دیدند که دین عاملی برای ساخت جامعه و ایجاد حکومت و مدیریت اوضاع اقتصادی و اجتماعی مردم شد.

 

حجت‌الاسلام‌ معزی با طرح این موضوع که تمامی دشمنان دین و اسلام درصدند تا نگذارند که اسلام و حکومت اسلامی به سرانجام برسد و پیروز شود، اظهار داشت: امروز ناسیونالیسم، سوسیالیسم، کمونیسم و امثالهم شکست خورده و دیگر نشانی از آن‌ها نیست و چون دیده‌اند که در این شرایط اسلام قدرتمندانه آمده و خود را مطرح نموده و به‌خوبی توانایی هدایت بشریت را دارد، همه دست به‌دست هم داده‌اند تا علیه اسلام فعالیت کنند.

 

وی افزود: متاسفانه برخی نیز با اندیشه‌های نادرست در کشورهای اسلامی به‌ویژه مصر، عاملی برای تأیید دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا شدند و حتی از محکوم نمودن به شهادت رساندن یکی از عالمان شیعه و چند نفر مسلمان بی‌گناه دوری جستند که نهایتاً محکوم به شکست شدند.

 

پانزدهمین اجلاس سالیانه علما، ائمه جماعات و مبلغان مراکز اسلامی و مساجد بریتانیا به مناسبت ماه مبارک رمضان و با موضوع «توچه به نقش زمان و مکان در رساندن پیام اسلام» دیروز به دعوت مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد.

 

جمع کثیری از روحانیان، ائمه جماعات و مبلغان مقیم بریتانیا و رؤسای مراکز اسلامی از شهرها و ملیت‌های گوناگون و در این اجلاس که با هدف هماهنگی تبلیغی و دستیابی به راهبردها و راهکارهای مناسب تبلیغ در ماه مبارک رمضان برگزار شد، حضور داشتند./982/ب903/د

ارسال نظرات