۱۶ تير ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۷۵۰۲۱

طرح ضیافت الهی ماه رمضان در امامزادگان همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان برگزار می‌شود.
ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در همدان اظهار داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان و تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه به ویژه برای نسل جوان در این برنامه مدنظر است.

وی گفت: ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن در جامعه در جوار آستان مقدس خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، اجرای دقیق نیات واقفان خیر اندیش و آماده‌سازی فضای امامزادگان نیز از اهداف برگزاری این برنامه است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان با اشاره به برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه نیز گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که با توجه به ظرفیت بقعه نماز جماعت در سه نوبت برپا شود.

وی با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت نیز ابراز داشت: با توجه به استقبال مردم و تأثیرگذاری از طرح خیمه‌های معرفت در ویژه برنامه‌های این نهاد، امامزادگانی که ظرفیت برپایی خیمه‌های معرفت را دارند نسبت به اجرای برنامه هایی همچون برپایی خیمه‌های معرفت با دست کم شش غرفه اقدام می‎شود.

حجت الاسلام صالحی فعال کردن غرفه پاسخ به مسائل شرعی با حضور روحانی متخصص، فعال کردن غرفه مشاوره برای خانواده‌ها و جوانان با حضور روحانی متخصص و تصحیح قرائت نماز و راه‌اندازی غرفه «قرآن بخوانید و جایزه بگیرید» به همراه برنامه‌‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

وی بر ضرورت برپایی غرفه نصب سلسله مباحث نمایشگاهی، غرفه حجاب و عفاف برای خواهران، غرفه معرفی کتاب و فروش محصولات فرهنگی، غرفه برپایی گفتمان‌های دینی و نیز غرفه‌ مشاوره وقف با هدف ایجاد وقف جدید در راستای نیات منطبق با ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

حجت الاسلام صالحی گفت: امامزادگانی که ظرفیت برپایی خیمه‌های معرفت را ندارند نسبت به مشخص کردن جایگاه ویژه و در دسترس مردم برای استقرار روحانی برای پاسخگویی مسائل شرعی و مشاوره اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه همدان بیان داشت: برنامه‌های اختصاصی برای خواهران شامل احکام بانوان، کلاس‌های قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم، مباحث تفسیری و اخلاقی و برای جوانان و نوجوانان دوره‌های قرائت و آموزش حفظ قرآن و مفاهیم قرآنی، احکام، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی، شبهات دینی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با طرح نشاط معنوی ضمن برگزاری هر دو دوره از ظرفیت‌‌های طرح نشاط از جمله مبلغان و دانشجویان اعزامی استفاده می‌شود./957/ت302/غ

ارسال نظرات