۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۷۴۷۰۰
آیت الله فیاض:

مبلغان از وابستگی حزبی دوری کنند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر لزوم دوری مبلغان از وابستگی حزبی تأکید کرد و اظهار داشت که علما و طلاب باید از استقلال حوزه علمیه محافظت کنند.
آيت الله اسحاق فياض  از مراجع تقليد شيعه در نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که امروز از سوی حجت الاسلام علی الربیعی، نماینده وی در بیست و چهارمین همایش مبلغان خانم و آقا در این شهر قرائت شد، مبلغان را به دوری از وابستگی حزبی دعوت کرد.

 

در این پیام آمده است: فعالان عرصه تبلیغ باید از وابستگی به احزاب حتی با وجهه اسلامی نیز خودداری کنند و بدانند که وابستگی تنها به خداوند متعال است. علما و طلاب علوم دینی وظیفه محافظت از استقلال و جایگاه حوزه علمیه را برعهده دارند و باید از وابستگی آن به دولت و احزاب جلوگیری کنند.

 

حضرت آیت الله فیاض ادامه داد: علما و طلاب باید همانند علمای گذشته برای محافظت از حوزه از هیچ سختی نظیر فقر و گرسنگی نهراسند و درس را بر همه چیز حتی مستحباتی نظیر نماز شب مقدم بدارند.

 

وی از ماه رمضان به عنوان ماه عبادت و بندگی یاد کرد و گفت: در حالی که مومنان از این ماه مبارک برای اصلاح نفس خود استفاده می کنند، مبلغان باید همه تلاش خود را برای تحکیم دین و تقریب دلها به سوی خداوند متعال به کار گیرند. صداقت کلام، پاکی ، مبارزه با افراطی گری گفتمان و عمل و در پیش گرفتن راه اعتدال از مهمترین وظایفه مبلغان است.

 

این مرجع تقلید با اشاره وجود پدیده های غیراخلاقی در جامعه، تصریح کرد: فعالان عرصه تبلیغ باید پدیده های غیر اخلاقی را به مردم متذکر شوند و از آنان بخواهند که تنها در ماه رمضان به یاد خداوند متعال نباشند، بلکه روحیه معنوی این ماه را در روزهای دیگر نیز داشته باشند.

 

حضرت آیت الله فیاض در پایان از مبلغان خواست تا در سطح عمومی جامعه سخن بگویند و از بیان مطالبی که مردم از فهم آن عاجزند، خودداری کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات