۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۷۴۶۸۸
آیت الله حکیم:

فقها عامل پویایی اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به نقش مهم فقها در عصر غیبت، گفت: فقها عامل پویایی دین اسلام هستند.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که از سوی حجت الاسلام علاء حکیم، نماینده وی در بیست و چهارمین همایش مبلغان خانم و آقا در این شهر قرائت شد بر لزوم نشر علوم و احکام اسلامی به سراسر جهان متناسب با زبان و اوضاع جوامع مختلف تأکید کرد.

 

در این پیام آمده است: امر تبلیغ از زمان پیامبر اکرم(ص) و با تبلیغ رسالت الهی و شریعت اسلامی به مردم آغاز شد و ایشان رسالت الهی را به صورت کامل و با وجود همه مشکلات و کارشکنی دشمنان به خوبی انجام داد.

 

حضرت آیت الله حکیم افزود: ائمه اطهار(ع) نیز راه رسول خدا(ص) در تربیت مومنان را در مناطق مختلف جهان ادامه داده و بر تدوین علم، احکام اسلامی و احادیث نبوی برای استفاده نسل های آینده تأکید کردند. اهل بیت(ع) وظیفه علما و طلاب علوم دینی را به خوبی مشخص کردند.

 

وی  از فقها به عنوان نواب امام زمان(عج) یاد کرد و اظهار داشت: غیبت امام زمان(ع) تنها با وجود منابع صدور احکام شرعی به وسیله فقها محقق شد تا اسلام با وجود همه چالش های سخت همچنان پویا بماند. ما باید شرافت امر تبلیغ را بدانیم و آن را به نحو احسن انجام دهیم.

 

این مرجع تقلید، مبلغان را به استفاده از منابع معتبر و دوری از اجتهاد مغایر حقیقت فراخواند و تصریح کرد: مبلغان باید بیش از دیگران به فرایض دینی اهتمام ورزیده و از محرمات دوری کنند تا سخنان آنان در دل شنوندگان نفوذ یابد.

 

حضرت آیت الله حکیم ادامه داد: مبلغان همچنین باید در کنار مردم حضور یافته، به خواسته های آنان توجه کرده و به یاری ضعیفان بپردازند و این همان چیزی است که ائمه اطهار(ع) از ما می خواهند. دیدار و همکاری مستمر مومنان عامل وحدت صف در برابر هجمه های دشمنان علیه اسلام است.

 

وی در بخش پایانی پیام از افزایش انفجارهای تروریستی علیه ملت عراق ابراز نگرانی کرد و خاطر نشان ساخت: دولت باید با تدابیر ویژه در برابر هدف قرار گرفتن شهروندان بی گناه ایستادگی کرده و این جنایت ها را به عنوان نسل کشی ثبت کند./980/ب902/د

ارسال نظرات