۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۷۴۵۹۶
معاون مرکز اسلامی هامبورگ در گفت‎وگو با رسا:

برنامه‎ مرکز اسلامی هامبورگ در شب‎های قدر همزمان به سه زبان ترجمه می‎شود

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز اسلامی هامبورگ به تشریح برنامه‎های این مرکز اسلامی در ماه رمضان پرداخت و گفت: تمامی برنامه های فارسی مرکز در شب‎های قدر همزمان به سه زبان عربی، آلمانی و ترکی ترجمه می شود.
معاون مرکز اسلامي هامبورگ

 

حجت الاسلام سید مسعود معصومی، معاون مرکز اسلامی هامبورگ در گفت‎و‎گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به تشریح برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: درصد قابل توجهی از برنامه های مرکز اسلامی هامبورگ را برنامه های قرآنی تشکیل می دهد که بخشی از آنها به طور مستقیم توسط مرکز  برگزار شده و بخش دیگری نیز توسط شیعیان و مسلمانان ساکن در آلمان و در مساجد برگزار می شود و مرکز اسلامی هامبورگ از این فعالیت ها حمایت می کند.


حجت الاسلام سید مسعود معصومی خاطرنشان کرد: مرکز اسلامی هامبورگ در ماه رمضان کلاس های قرآنی بسیاری برگزار می کند که طیف گسترده ای از مخاطبان، از جمله کودکان و مربیان قرآنی در این برنامه ها شرکت می کنند.


معاون مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این که قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان روزانه در مسجد امام علی (ع) مرکز اسلامی هامبورگ برپاست، گفت: سعی کرده ایم با دعوت از قاریان بین المللی از ایران برنامه های قرآنی مرکز را در ماه رمضان توسعه بخشیده و در نیمه ماه رمضان نیز برنامه ای تحت عنوان شبی با قرآن داشته باشیم که قاریان ممتاز قرآن از سراسر آلمان در آن حضور خواهند یافت.


وی تاکید کرد که چنین برنامه هایی در سال های گذشته نیز در این مرکز اسلامی برگزار شده اما امسال شاهد تنوع و غنای بیشتری در اجرای برنامه های قرآنی خواهیم بود.


حجت الاسلام سید مسعود معصومی با بیان این که برنامه های قرآنی مرکز اسلامی هامبورگ در دارالقرآن این مرکز برگزار خواهد شد افزود: از جمله برنامه های تاثیرگذار دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ در سال جاری می توان به برگزاری مسابقات اروپایی قرائت قرآن اشاره کرد که از سطح بسیار بالایی نیز برخوردار بود و نفر اول قرائت قرآن در ایران در این مسابقات سوم شد.


وی سپس به تشریح برنامه های قرآنی برگزار شده در خارج از مرکز اسلامی هامبورگ که با حمایت این مرکز صورت می گیرد پرداخت و گفت: اعزام مبلغ، قاریان صاحب نام و مربیان قرآنی به سایر مراکز اسلامی و دیگر ایالت های آلمان و برگزاری کلاس های یک هفته ای، دوره های فشرده و شبهای قرآن از دیگر برنامه های مرکز اسلامی هامبورگ در ماه رمضان است.


معاون مرکز اسلامی هامبورگ خاطرنشان کرد که برگزاری نماز جماعت و مراسم افطار از جمله برنامه هایی است که در طول ماه مبارک رمضان هر شب در محل مرکز اسلامی برگزار شده و با استقبال قابل توجهی نیز از سوی شیعیان و مسلمانان مقیم آلمان روبرو می شود.


حجت الاسلام سید مسعود معصومی به برنامه های مرکز اسلامی هامبورگ در شب های قدر نیز اشاره کرده و گفت: دعوت از سخنرانان و مداحان شناخته شده و مرکزیت شهر هامبورگ در کشور آلمان باعث شده که علاقه مندان بسیاری از شهرهای دیگر آلمان و حتی کشورهای مجاور در مراسم شب های قدر مرکز اسلامی هامبورگ شرکت کرده و ما شاهد حضور جمعیتی نزدیک به سه هزار نفر در این مراسم ها باشیم.


وی با تاکید بر این که شرکت کنندگان در مراسم شب های قدر مرکز اسلامی هامبورگ را افرادی از ملیت های مختلف تشکیل می دهند گفت: تمامی برنامه های فارسی مرکز در شب های قدر به طور همزمان به سه زبان عربی، آلمانی و ترکی ترجمه می شود و به همین دلیل شاهد حضور گسترده شیعیان و مسلمانانی از ملیت های مختلف در این مراسم ها هستیم.  


معاون مرکز اسلامی هامبورگ در پایان افزود: در زمان برگزاری مراسم شب های قدر مهدکودک مرکز اسلامی هامبورگ نیز فعال است و با استفاده از مربیان باتجربه برنامه های متنوعی در دو سطح برای کودکان یک تا سه سال و کودکان شش تا هفت سال برگزار می کند که شامل مسابقه، بازی های کودکانه و سایر برنامه های مرتبط با این گروه سنی است./990/ت301/ک

ارسال نظرات