۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۷۴۵۴۳
رییس بعثه حج عراق:

فرهنگ‎سازی برای مبارزه با تکفیری‌ها ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس بعثه حج عراق با اشاره به تخریب وجهه اسلام از سوی القاعده و گروه‌های تکفیری گفت: برای مواجهه با گروه‌های تکفیری‌ها باید فرهنگ سازی صورت بگیرد.
محمد تقي المولي رييس هيأت حج عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد تقی المولی، رییس بعثه حج عراق امروز در همایش علما و متفکران عراقی که با حضور شخصیت‌های سیاسی و مذهبی در بغداد برگزار شد، با اشاره به لزوم دوری از خشونت و کشتار در این کشور، گفت: همه طوایف و مذاهب عراقی باید به فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از خونریزی و کشتار بپردازند.

 

وی افزود: القاعده و سایر گروه‌های تکفیری را تنها می توان به واسطه شناخت دقیق از مبانی فکری آنها و فرهنگسازی در میان ملت عراق شکست داد.

 

این عالم عراقی تاکید کرد که هم اهل سنت و هم شیعیان عراق احادیث بسیاری از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر حرمت قتل برادر مسلمان خود دارند که باید مورد توجه پیروان این دو مذهب قرار گیرد.

 

حجت الاسلام المولی گفت: رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای می‌توانند نقش بسزایی را در اطلاع رسانی اینگونه احادیث داشته باشند.

 

وی به لزوم توجه به حل مشکلات به واسطه گفت‌وگو و رایزنی اشاره کرد و ادامه د اد: القاعده و گروه‌های تکفیری در سال‌های اخیر لطمه‌های بسیاری به وجهه اسلام در اروپا و سایر کشورهای جهان وارد کرده اند./983/ب903/د

ارسال نظرات