۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۷۳۳۶۸

سادگی بیان رمز موفقیت طلاب در تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا - مسؤول فرهنگی حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی سادگی بیان را رمز موفقیت طلاب در تبلیغ امور دینی عنوان کرد.
اعزام مبلغ / تبليغ
حجت الاسلام مهدی حاجی زاده، مسؤول فرهنگی حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که ساده کردن مفاهیم دینی و عامه فهم کردن آن رمز جذابیت و گیرایی منبر طلاب است، گفت: با توجه به این که در ماه مبارک شعبان و در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و حضور طلاب  به عنوان سخنران در مساجد و هیأت های مذهبی زیاد شده است طلاب باید سعی کنند با توجه به نیاز روز جامعه مطالب دینی را در حد فهم عامع مردم بیان کنند.
 
وی افزود: اگر نگاهی به زندگی علمای بزرگ اسلام و پیامبر اکرم(ص) داشته باشیم متوجه می شویم آنچه موجب جاری بودن کلام آنها در میان مردم شده است ساده بودن کلام و پاسخگویی به نیاز های روزانه مردم است.
 
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه سفیران خراسان جنوبی گفت: سادگی بیان یکی از شرایط مهم تأثیرگذاری سخن مبلغ دین است اما آنچه تاثیر این سخن را در مردم افزایش می دهد عملگرایی طلاب به مسایل دینی است که خود مطرح می کنند برای مثال طلبه ای که در منبر خود به مردم می گوید دروغ بد است خود نباید دروغ بگویید.
 
وی ادامه داد: طلبه ای که برای تبلیغ به میان مردم می رود باید مطالعه زیادی داشته باشد و دانسته های خود را در حد فهم مردم ساده کند.
 
حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این که طلاب در برخورد با مردم باید نهایت ادب و احترام را رعایت کنند گفت: منبر مهم ترین ابزار روحانیون برای ترویج اسلام است.
 
وی یادآورشد: مطالعه زندگی علمای بزرگ اسلام کمک بسیار موثری به طلاب در تبلیغ امور دینی است./931/ت303/ش
ارسال نظرات