۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۷۳۲۵۱
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

عمل به وظایف مهمترین کار منتظران است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: انتظار، به معنی آمادگی یعنی عمل به وظایفی که بر عهده ما نهاده شده است.
حجت الاسلام ارزاني1

حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت میلاد با سعادت حضرت صاحب‌ الزمان(عج) و عید نیمه شعبان، گفت: همه انسان‌ها، هم مادی‌‌ها و هم غیر مادی‌ها، معتقدند دنیا فرجامی دارد که بنابر عقیده هر دو گروه، فرجامی خوش در انتظار انسان‌هاست.

 

وی بیان داشت: اگر قائل به وحدانیت خدا باشیم، بنا به فرموده پروردگار، «حتی اگر یک روز از دنیا باقی باشد، حکومت در دست صالحان قرار خواهد گرفت»، بنابراین فرجام دنیا نیک خواهد بود و اعتقاد غیر مادی‌ها بر این باور است که این حکومت در دست مردی آسمانی خواهد افتاد که از جنس بشر است، اما با همه مردم تفاوت دارد و قطعا چنین شخصی خواهد آمد.

 

عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: حتی در نگاه افراد مادی هم فطرت و سرشت انسانی به دنبال این است که همه‌ چیز به خوبی تمام شود، چرا که معتقدند پایان دنیا یقینا خوب خواهد بود، اما از نحوه این رخداد مطلع نیستند، بر خلاف نگاه غیر مادی که حتی از جزئیات نیز مطلع و با خبر هستند.

 

حجت الاسلام ارزانی، افزود: حضرت در هنگام ظهور، دستی بر روی عقل‌های مردم می‌کشند که نه به معنای خرد افراد، بلکه به معنی عقل الهی که انسان را به بهشت می‌رساند و این اتفاق بسیار خرسند و مبارکی خواهد بود و حکومتی که همه از صدر اسلام به دنبال آن بودند، با رشد عقلانی رخ خواهد داد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با وظایف منتظر گفت: انتظار، به معنی آمادگی است، یعنی عمل به وظایفی که بر عهده ما نهاده شده و منتظر سه وظیفه را بر عهده دارد؛ اول، شناخت استعدادها و قابلیت‌های خود، دوم، شناخت لحظه‌های حساس و برهه‌های حساس زندگی خود، و سوم، شناخت این که در چه عرصه‌هایی استعداد داریم.

 

حجت‌الاسلام ارزانی، در پایان ابراز داشت: هرچند دیدار روی حضرت مهدی(عج) از آرزوهای بزرگ ما است، اما اگر ما به وظایف خودمان عمل کنیم، قطعا آقا را درک خواهیم کرد و در زمان ظهور از ایشان فیض خواهیم برد و بهترین وسیله برای رسیدن به این مطلوب، مدد جستن از قرآن و اهل‌بیت (ع) است./939/ت302/پ

ارسال نظرات