۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۷۲۸۵۳
وزارت امور خارجه سوریه:

فتواهای جهاد در سوریه نوعی تحریک به تروریسم است

خبرگزاری رسا ـ وزارت خارجه سوریه با ارسال سه پیام جداگانه به رییس شورای امنیت سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیته مبارزه با تروریسم در شورای امنیت تأکید کرد: صدور فتواهای جهاد در سوریه نوعی تحریک به تروریسم است.
وزارت امور خارجه سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به فراخوان تشکل موسوم به «انجمن علمای مسلمان» برای جهاد در سوریه، سه پیام جداگانه به رییس شورای امنیت سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیته مبارزه با تروریسم در شورای امنیت ارسال و دولت مصر را به مشارکت در ریختن خون مردم سوریه متهم کرد و صدور فتواهای جهاد را نوعی تحریک به تروریسم دانست.

 

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: اجازه دولت مصر برای بیان آزادانه اظهارات تحریک آمیز درخصوص مشارکت در ترور و قتل بر روی منابر و تریبون‌های این کشور، بهترین دلیل بر این مدعاست که دولت مصر خود در جنایت های تروریستی و ریختن خون ملت سوریه شریک است.

 

وزارت خارجه سوریه ادامه داد: انجمن علمای مسلمان به دلیل اظهارات برخی شیوخ و اعضای خود، به منبعی مهم برای تحریک به تروریسم، فتنه‌انگیزی و تعصب تبدیل شده است و در جذب نیرو و حمایت مالی از تروریست‌ها از جمله گروه القاعده و تسلیح علنی و آشکار آن‌ها دخالت مستقیم دارد.

 

در پیام این وزارتخانه آمده است: صدور این فتواهای سیاسی با سرپوش دینی و در چارچوب حملات خصمانه بر ضد دولت و ملت سوریه صورت می‌گیرد و قطر، عربستان، ترکیه، فرانسه و دیگر کشورهای غربی در پس پرده صدور این فتواها قرار دارند.

 

وزارت خارجه سوریه در پیام خود از جامعه جهانی خواست تا در زمینه مبارزه با تروریسم به وظایف خود عمل کند و کشورهایی را که در حمایت از تروریسم در سوریه دست دارند، وادار سازد تا این اقدامات را که امنیت و صلح منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد، متوقف کنند.

انجمن جهانی علمای مسلمان که بسیاری از شیوخ تندرو کشورهای عربی در آن عضویت دارند و ریاست آن بر عهده شیخ یوسف قرضاوی است، با برگزاری نشستی در 22 خردادماه در قاهره، با تاکید بر وجوب جهاد در سوریه، تحریم کشورهای حامی دولت سوریه را خواستار شده بود.

 

شیخ حسن شافعی، عضو هیئت علمای ارشد الازهر، صفوت حجازی، مبلّغ و سیاستمدار مصری و محمد عریفی، مفتی تندروی وهابی سعودی و تنی چند از دیگر شیوخ تندرو و سلفی در این نشست حضور داشتند./982/ب101/د

ارسال نظرات