۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۷۲۷۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اخلاص در نیت و عمل مهم ترین ویژگی شهید چمران بود

خبرگزاری رسا ـ رزمنده دوران دفاع مقدس اخلاص در نیت و عمل، توجه به جلب رضایت الهی، تکلیف‌شناسی، دنیاگریزی و شهادت‌طلبی را از جمله عوامل جاودانگی نام و یاد شهید چمران دانست.
ويژه‌نامه شهادت دکتر مصطفي چمران

حجت‌الاسلام حسین نوبری، از رزمندگان دوران دفاع مقدس و استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران صورت گرفت، اظهار داشت: شهید چمران زمان شناس و ولایت‌مدار حقیقی بود و با این‌که دارای عالی‌ترین مدارج علمی از آمریکا بود، حضور در کنار رزمندگان را بر هر چیز دیگری ترجیح داد.


وی با بیان این‌که شهید چمران به همه رزمندگان آموخت که برای حفظ ارزش‌ها و اعتقادات خود باید از همه گذشت، تصریح کرد: متأسفانه عده‌‍ای در سال‌های گذشته چنین القاء می کردند که فرزندان بدون آگاهی و عقلانیت و تنها از روی احساس و هیجان در جبهه ها حضور یافتند، در حالی‌که حضور بزرگانی چون شهید چمران و شهید باکری که دارای تحصیلات عالی علمی بودند، این ادعای مغرضانه را باطل می کند.


حجت الاسلام نوبری ادامه داد: شهید چمران عارفی بالله، ذوب در ولایت و مکتب تشیع بود، شهید چمران برای رسیدن به هدف بزرگ الهی، خود را از آمال و امیال دنیوی رها کرد و بدون هیچ تعلق خاطری شجاعانه پا به میدان حق علیه باطل گذاشت و به جوانان کشور نشان داد که تنها ولایت‌مداری است که جاودانه خواهد بود.


وی با تشریح بخشی از زندگی دکتر چمران خاطرنشان کرد: آن شهید عالی‌مقام با وجود این‌که تحصیلات خود را در بهترین دانشگاه‌های دنیا و درخواست‌هایی از کشورهای مختلف برای اقامت و فعالیت علمی و پژوهشی داشته است، با لبیک به ندای امام راحل و مظلومیت ملت به ایران بازگشت.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت شهید مصطفی چمران دلیلی بر عظمت روحی و شخصیتی آن شهید بزرگوار است، گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این پیام، شهید چمران را سردار پرافتخار اسلام، مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی نامید و شهادت او را انسان‌ساز اعلام کرد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اخلاص در نیت و عمل، توجه به جلب رضایت الهی، تکلیف‌شناسی، دنیاگریزی و شهادت‌طلبی را از جمله عوامل جاودانگی نام و یاد شهید چمران دانست و افزود: شهید چمران شهادت را عالى‌ترین درجه تکامل انسانى می‌دانست و به‌عنوان مجاهد فى‌سبیل‌الله معتقد بود انسانی که در مقام شهادت، همه هستى خود را خالصانه و عاشقانه قربانى خدا کند به قله‌اى از عشق، ایثار و فنا مى‌رسد که در خدا محو مى‌شود.


حجت الاسلام نوبری با اشاره به خدمات شهید چمران به مردم لبنان نیز گفت: شهید چمران نقش بسیار مهمی در شکل گیری حزب الله لبنان داشت، وی به محض ورود به لبنان شاخه نظامی حزب عمل را راه اندازی می کند و به جوانان این حزب آموزش نظامی داد و مدیریت مدرسه «جبل العالم » را بر عهده گرفت.


وی با بیان این‌که رفتار و کردار نیکوی شهید چمران پایه های حزب الله لبنان را مستحکم کرد، افزود: به یقین می توان اذعان کرد که پیروزی های حزب الله لبنان برگرفته از فداکاری ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام از جمله حماسه آفرینی های شهید چمران در دوران دفاع مقدس است./935/ت302/ش

ارسال نظرات