۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۷۲۲۷۷
سازمان مبارزه با تروریست و افراط‎گرایی مطرح کرد؛

سلفی‎گرایان کویت درصدد تأسیس سپاه 12هزار نفری علیه ملت سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ سازمان بین المللی مبارزه با تروریست و افراط گرایی دینی کویت از تأسیس ارتش 12 هزار نفری از سوی سلفی‎گرایان برای جنگ با نظام بشار اسد و کشتار ملت سوریه خبر داد.
علماي سلفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان بین المللی مبارزه با تروریست و افراط‎گرایی دینی کویت امروز در نامه‎ای خطاب به شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر این کشور از تروریست جهانی و جنایت سلفی‎های انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: مسلمانان در سراسر جهان باید صفوف وحدت خود را حفظ و ضمن محترم شمردن خون انسان‎ها، با تروریست جهانی و کفر مبارزه کنند.


این سازمان بین المللی افزود: وضعیت کشورهای اسلامی بسیار اسفبار است به طوری که هر روز خبر از ذبح، تجاوز و کشتار در این سرزمین‎ها به گوش می‎رسد، متاسفانه سلفی های کویت نیز دز کشتار مردم بی گناه نقش دارند. این قاتلان حتی به کودکان و زنان نیز رحم نکرده و در حال گسترش فتنه مذهبی در منطقه هستند.


در ادامه این بیانیه، ترویست‎ها و تکفیرهای منطقه را وابسته به آمریکا، قطر و ترکیه دانسته و تأکید شده است: گروه‎های تکفیری در حالی خود را منتسب به دین نبی اکرم (ص) می‎دادند که بی گناهان را سر سربریده و انحراف بسیاری در کارنامه سیاه خود به ثبت رسانده‎اند.


در این نامه آمده است: در حالی که برخی کشورهای اسلامی از ملت سوریه دفاع می کنند، سلفی‎های کویت درصدد تشکیل ارتش 12هزار نفری با هدف کشتار مردم و کمک تسلیحاتی و مالی به تروریست های سوریه هستند.

 

این سازمان افزود: کویتی ها نباید تحت تأثیر تبلیغات تروریست ها قرار بگیرند زیرا خطر بسیار بزرگی را برای این کشور به همراه خواهد داشت. از دولتمردان کویتی می خواهیم که بهترین موضع را در قبال سوریه بگیرند.

 

گفتنی است در حالی که دولت کویت مواضع بسیار معتدلی را در قبال اتفاقات منطقه اتخاذ می کنند، سلفی گرایان که از دولت ناراضی هستند در حال تفرقه افکنی در این کشور هستند.

 

چند روز گذشته گروهی از سلفی‎‎های تندروی کویت که از حمایت حزب الله لبنان از نظام بشار اسد به خشم آمده بودند، در برابر سفارت لبنان در این کشور تجمع و عکس سید حسن نصرالله را به آتش کشیدند.


تعدادی از نمایندگان سلفی سابق پارلمان کویت نیز که به تازگی از سوریه بازگشته بودند، اعمال فشار علیه دولت بشار اسد و تحریم کالاهای ایرانی به دلیل حمایت از سوریه را خواستار شدند./994/ب902/د

ارسال نظرات