۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۷۲۰۹۰

محفل انس با قرآن در کابل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ محفل انس با قرآن محفل انس با قرآن از سوی جامعه القرآن کابل و شورای عالی قرآنی افغانستان در کابل برگزار شد.
برگزاري محفل انس با قرآن در كابل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محفل انس با قرآن روز گذشته از سوی جامعه القرآن کابل و شورای عالی قرآنی افغانستان با شرکت مسوولان مراکز فرهنگی و قرآنی، والدین قرآن آموزان و نماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی در افغانستان برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت و سپس محفل انس با قرآن آغاز شد و از مجموع 70 نفر شرکت کننده، تعداد 10 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند تا به دوره پایانی مسابقات قرآنی راه پیدا کنند.

 

رییس شورای عالی قرآنی در رابطه با مساله ولایت و رهبری از دیدگاه اسلام  با برجسته کردن نقش و جایگاه ولایت و رهبری گفت: اطاعت از خدا و رسول خدا و کسانی که جانشینان و نایبان آنان هستند، در گذشته، حال و آینده امری ضروری است.

 

وی در ادامه گفت : شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(س) چنان رفیع است که همواره از طرف ائمه معصومین(ع) مورد تمجید قرار گرفته و در این زمینه بیانات ارزشمندی از سوی آن بزرگواران به ایشان وارد شده است.

 

رییس جامعه القرآن افزود: ولایتمداری یکی از ویژگی های حضرت ابوالفضل(ع) است. ایشانه در تمام زندگی خود، در مسیر ولایت و امامت و اطاعت از امام زمان خویش حرکت می کرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرد و تا پای شهادت پیش رفت.

 

وی در پایان افزود: امروز حدود 80 نفر از برادران و خواهران گواهی نامه دوره تربیت مربی قرآن کریم را دریافت می کنند و امیدوارم که بتوانند در عرصه های مختلف زندگی از هدایت های قرآنی و اهل بیت(ع) برخوردار باشند.

 

نماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این سخنرانی کرد و از شورای عالی قرآنی به عنوان نهادی ماندگار و قوی در کشور یاد کرد که می تواند در فضای معنوی افغانستان تأثیرگزار باشد./994/ب102/د

ارسال نظرات