۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۷۱۳۲۹

ثبت قرآن‌های خطی کتابخانه ملی مصر در یونسکو

خبرگزاری رسا ـ سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان ملل متحد(یونسکو) از ثبت مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی قرآن‌ کتابخانه ملی مصر در فهرست مستندات جهانی این سازمان موسوم به «حافظه جهان» خبر داد.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الموجز»، یونسکو روز گذشته، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به سازمان ملل متحد(یونسکو) از ثبت مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی قرآن‌ کتابخانه ملی مصر در فهرست مستندات جهانی این سازمان موسوم به «حافظه جهان» خبر داد.

 

مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی قرآن‌ دوره مملوکیان که در کتابخانه ملی مصر نگهداری می‌شود، برای ثبت در فهرست مستندات جهانی این سازمان موسوم به حافظه جهان کاندید شده‌اند.

 

در این بیانیه تأکید شد: کمیته مشورتی بین‌المللی برنامه‌های مربوط به حافظه جهان یونسکو در نشست خود در شهر «گوانگ‌جو» کره جنوبی که از 28 تا 31 خردادماه برگزار می‌شود، 84 درخواست برای درج آثار جدید در فهرست حافظه جهان را که 54 کشور و یکی از سازمان‌های بین‌المللی آن را ارائه داده‌اند، بررسی خواهد کرد.

 

یونسکو همچنین تأکید کرد: در میان پرونده‌های ارائه‌شده برای ثبت در فهرست حافظه جهان مجموعه‌ای از قرآن‌های خطی متعلق به دوره مملوکیان کتابخانه ملی مصر و همچنین آرشیو اطلاعات مربوط به نحوه کشف داروی انسولین دانشگاه «تورنتو» در کانادا و مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌های ارنستو چه‌گوارا، از انقلابیون و مبارزین آرژانتین در ایام جوانی دیده می‌شود./994/ب102/د

ارسال نظرات