۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۷۱۲۸۷

کتاب نگاهی به مقام امام زین العابدین + متن

خبرگزاری رسا ـ کتاب نگاهی به مقام امام زین العابدین علیه السلام اثر استاد شیخ حسین انصاریان در فضای مجازی قرار گرفته است.
 نگاهي به مقام حضرت زين العابدين عليه السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انصاریان، کتاب نگاهی به مقام حضرت زین العابدین علیه السلام نگاهی است اجمالی به شخصیت وفضایل امام سجاد علیه السلام و بررسی مفاد برخی از ادعیه مأثوره از آن حضرت در صحیفه سجادیه به قلم توانای استاد انصاریان است.

 

در این کتاب نخست به توصیف کتاب صحیفه سجادیه پرداخته شده و نقش و تأثیر مناجات امام زین العابدین علیه السلام در جامعه اسلام تبیین می گردد.

 

سپس نگاهی کوتاه به زندگانی امام سجاد علیه السلام با توجه به عصر خفقانی که بنی امیه در زمان آن حضرت بوجود آورده اند و آزار واذیت های فراوانی که امام سجاد علیه السلام از دست حاکمان ظالم بنی امیه متحمل شده بود منعکش گردیده است.

 

نویسنده به زمینه سازی و گشترش فرهنگ عاشورا توسط امام سجاد علیه السلام اشاره نموده وآن حضرت را بنیان گذار فرهنگ گریه، سوگواری و دعا معرفی نموده است. وی شخصیت امام سجادعلیه السلام را از منظر اخلاقی و معنوی توصیف نموده و نوع نگاه امام زین العابدین علیه السلام به حیات ومرگ را بیان کرده و برخی از دعاهای صحیفه سجادیه را تفسیر می نماید.

 

نویسنده بر این باور است بر طبق برخی از روایات و برخی از دعاهای مندرج در صحیفه سجادیه طول عمری که درحال اطاعت و بندگی خداوند صرف شود کاملا مطلوب است و این مسأله جزء خواسته های ائمه علیه السلام  نیز بوده است.

 

 برای تبیین مسأله فوق الذکر حکایاتی پند آمیز از زندگی برخی از علمای شیعه در باره صحیفه سجادیه نقل نموده است.

 

برای دانلود این کتاب  اینجا را کلیک کنید./998/د101/ق

ارسال نظرات