۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۷۰۰۹۵
همزمان با فرارسیدن ایام سالروز ارتحال حضرت امام؛

ششمین سمینار امام خمینی و حکومت اسلامی در کابل برگزار شد

خبرگزاری رسا - ششمین سمینار امام خمینی و حکومت اسلامی به همت مؤسسه فرهنگی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، در پایتخت افغانستان برگزار شد.
 سمينار امام خميني(ره)


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، به مناسبت فرارسیدن بیست ‌و چهارمین سالگرد رحلت جان‌گداز امام خمینی (ره)، ششمین سمینار امام خمینی (ره) و حکومت اسلامی به همت بنیاد فرهنگی و تبلیغی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) با حضور جمع کثیری از علما، طلاب، دانشجویان و همچنین مسئولان سیاسی افغانستان در هتل «شهزاده» شهر کابل برگزار شد.


 
این مراسم باشکوه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس حجت الاسلام «سید هادی هادی» رئیس بنیاد فرهنگی و تبلیغی پیامبر اعظم (ص) به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) مرجع عالی‌قدری است که توانست با احیای تفکر دینی جایگاه اسلام را در جهان تعالی بخشد و به همه مستضعفان، نوید دهد که با توسل به اسلام و توکل به خدای متعال می‌توان راه سعادت و سربلندی را طی کرد.


 
وی افزود: همه مسلمانان جهان باید با الگوگیری از تفکر امام خمینی (ره) موجباب پیشرفت جوامع خویش را فراهم آورند.


 
سخنرانان این همایش هر یک با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام خمینی(ره)، چگونگی شکل‌گیری جمهوری اسلامی اشاره کردند و در سخنان خود گفتند: تفکرات امام خمینی(ره) بر اساس اسلام ناب محمدی (صلی الله) بود و توانست راه جدیدی را پیش روی مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان باز کند.


 
به اعتقاد این سخنرانان، راه امام توانست نظامی را شکل دهد که بر پایه تفکر ولایت فقیه طی بیش از 3 دهه، تمامی فشار و مشکلات وارده بر خویش را با سربلندی پشت سرگذارد و امروز نظام ایجاد شده توسط امام به یک قدرت برتر در منطقه و تأثیرگذار در جهان تبدیل شود.


 
این مراسم با قرائت دعا توسط یک تن از علمای افغان به پایان رسید.


 
2 روز پیش نیز مراسم مشابهی توسط «بنیاد فرهنگی و اجتماعی راه امین» با حضور اقشار مختلف مردم در کابل برگزار شد.
 


همه ساله و همزمان با نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) مجالس و محافل مختلفی به جهت تبیین و تجلیل از شخصیت والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بسیاری از مناطق افغانستان برگزار می‌شود./988/د101/ک
 

ارسال نظرات