۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۷۰۰۱۱
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

روحانیت و مردم دو رکن هویت بخش انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از روحانیت و مردم به عنوان دو رکن هویت بخش در انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی بدون روحانیت نمی‌تواند به مسیر خودش ادامه دهد.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در مراسم سالگرد آیت‌الله احسانبخش در مصلای رشت، آیت‌الله احسانبخش را روحانی فراموش‌نشدنی کشور و جامعه روحانیت خواند و خاطر نشان کرد: روحانیت و مردم دو رکن هویت بخش به انقلاب اسلامی هستند.

 

وی بر لزوم گسترش ارتباط هرچه بیشتر روحانیت و مردم تاکید کرد و گفت: امروز هدف نقشه‌ها و دسیسه‌های فراوان دشمن جدایی بین مردم و روحانیت است.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: وقتی به عمق معارف دینی مراجعه می‌کنیم این حقیقت مشخص می‌شود که مسؤولیت اصلی حفظ دین در زمان غیبت کبری با روحانیت است و مردم مساله مهم‌تری جز دین ندارند.

 

وی روحانیت را پاسدار دین دانست و گفت:  اگر روحانیت نمی بود غرب با عرفان ها و ادیان ساختگی مردم جهان را به بیراهه می برد.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به تلاش مراکز امنیتی غرب برای ساختن مکتب‌ها و مذهب‌های انحرافی اظهار داشت: استکبار جهانی متوجه شده که اسلام نیاز بشر امروز را برآورده می‌کند و براین اساس عرفان‌سازی و دین‌سازی می‌کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روحانیت را چشم بیدار و مراقب دین دانست و اظهار کرد: روحانیت باید تشخیص دهند که کدام مکتب انحرافی است و این انحراف را در جامعه بشناسد و بیان کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: انقلاب اسلامی بدون روحانیت نمی‌تواند به مسیر خودش ادامه دهد.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که ملت مسلمان ایران از آزادی منهای قرآن، استقلال منهای اسلام و روحانیت منهای اسلام گریزان هستند، خاطرنشان کرد: جدا کردن اسلام از روحانیت خیانت است و آنهایی که می‌خواهند اسلام را از بین ببرند اول روحانیت را از آن جدا می‌کنند. 

 

وی نقش مرجعیت در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: امام‌(ره) شخصیتی است که ندای آزادی او در دنیا نظیر ندارد و در واقع رهبر هیچ انقلاب درک بالای امام را از آزادی نداشت.

 

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: استقلال و عظمت کشور به دلیل وجود ولایت فقیه است و دشمنان توان مقابله با ایران را از دست داده است و روحانیت واسطه و تنها حلقه اتصال مردم، دین و ولایت ائمه(ع) هستند.

 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و تاکید بر حفظ هوشیاری مردم در برابر توطئه های غرب، گفت: دشمنان داخلی و خارجی اسلام و انقلاب همیشه برای حذف روحانیت دسیسه کرده و می‌کنند./950/پ202/ج

ارسال نظرات