۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۰۱۱

مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در کاشان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه کاشان از اجرای مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در کاشان خبرداد.
حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعيل‌پور، مديرکل اوقاف و امور خيريه کاشان

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کاشان درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری مرحله نخست طرح ملی حافظان قرآن کریم در روز جمعه 13 اردیبهشت ماه سال جاری در کاشان، گفت: مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در کاشان تا پایان خردادماه جاری برگزار می شود و شرکت کنندگان در مرحله نخست، در مرحله دوم شرکت خواهند داشت.

 

وی افزود: آزمون کتبی‹‹ مرحله اول ›› طرح نهضت ملی حفظ قرآن اوقاف در سطح بقاع و اماکن متبرکه صبح روز جمعه، 13 اردیبهشت‌ ماه سال جاری در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان های کشور با حضور 70 هزار شرکت کننده برگزار ‌شد.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور، با اشاره به اجرای این طرح در قالب نهضت ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف در بقاع و اماکن متبرکه سراسر کشور افزود: اداره اوقاف کاشان مرحله نخست این طرح را همزمان با سراسر کشور در 12 حوزه امتحانی شهری و روستایی این شهرستان در گروه های سنی اول‹‹ 7 تا 12 سال باحفظ از جزء 30›› ، گروه سنی دوم‹‹ 12 تا 18 سال با حفظ از جزء یک و 30›› و گروه سنی سوم‹‹ 19 سال به بالا با حفظ جزء های یک، دو و 30 ›› برگزار کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، با اشاره به حضور حدود 220 شرکت کننده کاشانی در 3 گروه سنی در مرحله نخست طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در کاشان افزود: از این تعداد150 نفر در گروه سنی اول، 45 نفر در گروه سنی دوم و 25 نفر در گروه سنی سوم با انجام آزمون کتبی طرح به صورت تستی با سوالات طراحی شده متمرکز و موضوع حُسن حفظ برگزار شد و شرکت کنندگان آزمون کتبی طرح ملی حفظ قرآن با دریافت نمره قبولی 60 به صورت جداگانه در آزمون کتبی و شفاهی گواهینامه ملی حفظ قرآن را از اوقاف کشور دریافت می کنند.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور، برگزاری آزمون شفاهی ارائه محفوظات شرکت کنندگان از سوی 16 مربی اداره اوقاف کاشان را یادآورشد و گفت: 11 نفر از این مربیان آموزش های لازم برای تدریس در کلاسهای طرح را در اداره اوقاف شهر مقدس قم گذرانده بودند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کاشان در پایان افزود: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف در بقاع متبرکه سراسر کشور با هدف تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اجرا می شود. /939/ت302/ب

ارسال نظرات