۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۶۸۴۱۶
امام جمعه قطیف عربستان؛

نخبه‎های سیاسی فاسد مسؤول ناآرامی کشورهای اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان خاطرنشان کرد که نخبه‎های سیاسی فاسد مسؤول آشوب و ناآرامی در کشورهای عربی واسلامی هستند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان در خطبههای نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به اوضاع اخیر کشورهای اسلامی اظهار داشت: فساد نخبه‎های سیاسی و عدم آگاهی ملتها در برهه کنونی، استقرار حکومت جدید بسیاری از کشورهای اسلامی را تهدید می‎کند.

 

وی با بیان این که در عصر کنونی ملت‎‎های اسلامی فرصت کمیابی برای ایجاد حکومت جدید دارند، گفت: درگیری نخبه‎های سیاسی برای منافع و پُست و مقام،  فرصت مناسب برای  ایجاد حکومت جدید ملت‎ها است.

 

این عالم شیعی عربستانی خاطرنشان کرد: نخبه‎های سیاسی فاسد مسؤول آشوب و ناآرامی در کشورهای عربی از جمله، لبنان، عراق، مصر، لیبی، تونس و یمن هستند.

 

وی افزود: هنگامی که ملت آگاهی کامل نداشته باشد بر اساس عاطفه و احساس، تابع رهبران مختلف قبیلهای وطایفهای و گروهی می‎شود.

 

شیخ صفار تصریح کرد: تکفیری‎ها و افراط‎گرایان سبب تشویق تروریست‎ها برای قتل عام افراد بی‎گناه در کشورهای اسلامی هستند.

 

وی با اشاره به میلاد خجسته امیرمؤمنان (ع) و دوران خلافت آن حضرت گفت: امام علی (ع) با پافشاری و درخواستهای مردم کوفه خلافت را پذیرفت و حکومت عادلانه در آن دوران ایجاد کرد که ملت های اسلامی باید از این حکومت عادلانه الگوی داشته باشند./9456/ب902/د

ارسال نظرات