۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۶۸۴۰۲

مراسم جشن میلاد حضرت علی در اروپا و آفریقا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن میلاد علی(ع) و سالروز آزاد سازی خرمشهر از سوی رایزنی‎های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اروپا و آفریقا با حضور پیروان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ایرانیان مقیم برگزار شد.
حرم حضرت علي(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد نخستین اختر فروزان امامت و ولایت، مولی الموحدین حضرت علی(ع)  و سالروز آزاد سازی خرمشهر از سوی رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اروپا و آفریقا با حضور پیروان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ایرانیان مقیم برگزار شد.

 

یونان

 

جشن میلاد با سعادت مولای متقیان علی ابن ابی­طالب( ع) با حضور کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران، دیگر ارگانهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در آتن به همراه خانواده­هایشان و شماری از شیعیان مقیم آتن در تالار صدرای رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

در این مراسم معنوی و ملکوتی که با تلاوت آیاتی چند ازکلام الله مجید شروع شد، محمدحسین مظفری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سخنانی گفت: میلاد با سعادت امام علی(ع) یک واقعه مهم در تاریخ جهان اسلام و بشریت است. وی با اشاره به حدیث ثقلین تأکید کرد که سنت پیامبر اکرم(ص) از سوی امیر مؤمنان و مولود امشب به دست ما رسیده است.

 

مظفری درادامه با اشاره به حوادث بهت­آوری که در روزهای اخیر در کشورهای مختلف روی داده است، به موضوع اسلام­هراسی اشاره کرد و افزود:در سال­های اخیر واژه اسلام هراسی ابتدا از سوی رسانه­های گروهی به کار رفت و به سرعت در ادبیات سیاسی رواج یافت. گفته می­شود این واژه نخستین بار در دهة 1980 میلادی در فرانسه به کار رفت، اما تا زمان انتشار گزارش یک سازمان غیردولتی در انگلستان در سال 1998مورد توجه واقع نگردید. پس از حملات 11 سپتامبر سال 2001 کاربست واژة اسلام­هراسی رواج گسترده یافت. در سال 2004 میلادی کمیسیون مسلمانان بریتانیا گزراشی دربارة اسلام­هراسی منتشر کرد و در آن اعلام شد که اسلام­هراسی به معنای اعمال تبعیض و پیگرد مسلمانان به یکی از مشکلات جوامع غربی تبدیل شده است.

 

ایتالیا

 

به مناسبت میلاد باسعادت مولود کعبه حضرت علی بن ابیطالب (ع) و روز پدر، روز پنج شنبه دوم خرداد ماه مراسمی با حضور شماری از پیروان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در محل اقامت سفیر ایران در رم برگزار شد.

 

در این مراسم که سفیران جمهوری اسلامی ایران در رم، واتیکان و فائو و خانواده های نهادهای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید، حجت الاسلام محمد طاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با تبریک و تهنیت میلاد فرخنده مولود کعبه مولی الموحدین حضرت علی (ع) به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و همه مسلمانان جهان و نیز روز پدر، به تبیین فضایل اخلاقی و الگوهای رفتاری آن حضرت پرداخت.

 

حجت الاسلام ربانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مظلومیت امام علی(ع) گفت: در میان مؤمنان و پیشوایان دینی فقط یک نفر«اصبر الصابرین‏» لقب گرفته است و آن، امیرمؤمنان علی بن ابی‏طالب (ع) است. در زیارت او یکی از عناوین این است: «السلام علیک یا اصبر الصابرین‏» چرا ایشان ‏اصبر الصابرین است؟ پاسخ این سؤال از کلام خود حضرت روشن می‏شود که فرمود: «صبر کردم در حالی که خار در چشم و استخوان در گلو داشتم‏.

 

سید محمدعلی حسینی سفیر ایران در ایتالیا نیز با اشاره به فضیلت ماه رجب و اعمال آن گفت: از رسول خدا(ص) روایت شده است که رجب، ماه بزرگ خدا است. کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهی از او دور می گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته گردد.

 

وی ماه رجب را ماه استغفار و طلب آمرزش از خداوند متعال دانست و بر انجام اعمال بر اساس اخلاق و معنویت تأکید کرد.

 

سفیر کشورمان با اشاره به پایان مأموریت خود به تشریح فعالیت های مجموعه خود در دوران مأموریت پرداخت و از همکاری همه نهادهای جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا قدردانی کرد.

 

این مراسم نیز با مولودی خوانی در مدح و ستایش نخستین امام شیعیان ادامه یافت.

 

گفتنی است به همین مناسبت نیز مراسمی از سوی شیعیان انجمن المهدی(عج) در رم، مرکز اسلامی توحید در تورینو و علاقه مندان به خاندان اهل بیت(ع) در میلان برگزار شد.

 

روسیه

 

جشن میلاد امام علی (ع)، با حضور علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) ، دانشجویان ایرانی ، کارکنان و خانواده های ایرانیان مقیم،با شکوه خاصی در مسجد خاتم الانبیا(ص) مسکو برگزار شد.

 

ابتدا تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید زینت بخش این مجلس بود و در ادامه اشعاری در مدح و ثنای اولین امام همام شیعیان حضرت علی (ع) و  این روز خجسته خوانده شد.

 

در ادامه سخنانی در خصوص ویژگی های امام اول شیعیان و شخصیت آن بزرگوار و بحث ولایت ، از سوی حضرت حجت الاسلام و المسلمین سلکی ایراد شد.

 

اقامه پرشکوه نماز جماعت مغرب و عشا پایان بخش این مجلس بود.

 

غنا

 

مراسم جشن میلاد امام علی (ع) در ساختمان رایزنی فرهنگی  ایران برگزار شد.

 

در این مراسم سفیر  ایران و ایرانیان و تعدادی از لبنانیان مقیم غنا حضور داشتند، ابتدا یکی از دوستان دعای کمیل را قرائت کرد و سپس حجت الإسلام و المسلمین صدر السادات در سخنانی گفت: عظمت شخصیت امام علی (ع) به اعتراف دوست و دشمن و بسیاری از اندشمندان شرقی و غربی ناشناختنی است.

 

وی افزود: دشمنان از روی کینه مناقب آن امام را کتمان می کردند و دوستان از روی ترس از اتهام به غلو و حتی ترس از گمراهی مردم. از پیامبر خدا نقل شده است که در مورد امام علی (ع) فرمود اگر نمی‎ترسیدم امت من هم‎چون نصاری به غلو و گمراهی در مورد حضرت مسیح گرفتار شوند امام علی را کاملا معرفی می کردند. در طول حاکمیت بنی امیه قریب نیز یک قرن احادیث مناقب آنحضرت را نابود می کردند و کسی جرأت نداشت انها را نقل کند و به جای آن احادیث دروغ در مذمت ایشان جعل می کردند. شگفت اینجا است که با اینهمه موانع امروز آنقدر از مناقب آن عزیز به دست ما رسیده که هرچه نوشته می شود، تمام نمی شود./994/ب102/د

ارسال نظرات