۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۶۸۰۵۹

انگلیس خواستار قرار گرفتن حزب‌الله در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی شد

خبرگزاری رسا ـ به رغم مخالفت‌های گسترده در اتحادیه اروپا، انگلیس به طور رسمی از این اتحادیه خواسته است تا حزب‌الله را در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیران خارجه اروپا قرار است در پایان ماه می درخواست انگلیس برای تروریست اعلام کردن حزب الله را که به رغم نگرانی‌های فرانسه و آلمان ارائه شده است، مورد بررسی قرار دهند.

 

دولت انگلیس بنابر ادعای خود مبنی بر آنچه که از آن به عنوان دخالت حزب الله در ناآرامی‌های در سوریه و بمب گذاری در بلغارستان نام برده، این درخواست را مطرح کرده است.

 

گفته می‌شود که دولت فرانسه مخالف آن است تا شاخه نظامی کامل حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد. بنابر این گزارش، فرانسه فقط خواهان آن است تا نام شماری از مقام‌های جنبش مقاومت حزب الله در فهرست سیاه قرار گیرد.

 

انگلیس برای دستیابی به هدف خود برای تحریم حزب الله، باید بتواند ایتالیا، اسپانیا، قبرس و یونان و دیگر دولت‌های اروپایی را متقاعد کند.

 

این تلاش لندن، مشابه تلاش واشنگتن در قرار دادن نام حزب الله در فهرست سیاه است.

 

دولت بلغارستان، حزب الله را به دخالت در حمله علیه گردشگران اسرائیلی در این کشور در جولای گذشته متهم کرده است. حزب‌الله این اتهامات را بی‌پایه و اساس دانسته و آن را رد کرده است.

 

نمایندگان مخالف در پارلمان بلغارستان نیز دولت این کشور را به دلیل آن که بدون ارائه سند و شواهد محکم حزب الله را متهم کرده است، مورد انتقاد قرار داده‌اند. این نمایندگان تاکید دارند که دولت بلغارستان، تحت فشارهای رژیم اسرائیل، اقدام به شایعه پراکنی علیه جنبش مقاومت حزب الله کرده است./982/ب103/د

ارسال نظرات