۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۶۷۸۳۸
رییس شبکه جهانی ولایت:

وهابیت در صدد ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شبکه جهانی ولایت گفت: علمای شیعه و اهل سنت مواضع و بیانات متعدد و محکمی در قبال هتک حرمت به مرقد حجربن عدی داشتند، با وجود موضع و برائت کم‌نظیر از سوی علمای شیعه و سنی، بزرگان وهابیت سکوت کردند و هیچ موضعی در این باره نگرفتند.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني قزويني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی‌قزوینی،رییس شبکه جهانی ولایت امروز در همایش بررسی ابعاد شخصیتی حجربن عدی در دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه که از سوی ستاد دائمی وحدت حوزه و دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار شد، بیان کرد: اهانت و هتک حرمت به مرقد جناب حجربن عدی قلب همه مسلمانان شیعه و سنی را به درد آورد، اصحاب رسول الله(ص) متعلق به همه مسلمانان هستند و تمام مسلمان این حرکت را توهین به مقدسات اسلام می‌دانند.

 

وی ادامه داد: نظام اسلامی ایران نمونه کامل و بارز وحدت بین شیعه و سنی است و این باید همچنان استوار مانده و مسلمان در سراسر جهان این وحدت را الگوی خود قرار دهند.

 

 رییس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: تمام بزرگان شیعه و سنی بر لزوم حفظ وحدت تاکید دارند ولی دشمنان ما به ویژه وهابیت با تبلیغات مسموم وسیع در صدد ایجاد شکاف و تفرقه بین  مسلمانان هستند، وهابیت همیشه شیعیان را متهم به بی احترامی به صحابه پیامبر(ص) می کنند و از طرف دیگر با تخریب و اهانت به جناب حجربن عدی ماهیت واقعی خود را نشان دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی گفت: علمای شیعه و اهل سنت مواضع و بیانات متعدد و محکمی در قبال این جنایت داشتند، با وجود موضع و اعلان برائت کم‌نظیر ازسوی علمای شیعه و سنی، بزرگان وهابیت سکوت کردند و هیچ موضعی در این باره نگرفتند.

 

وی ادامه داد: اگر دو مذهب شیعه و سنی همیشه به این صورت وحدت داشته باشند و تعاملات بی خود را بیشتر کنند دشمنان هیچ گاه جرأت دخالت و تعرض به مسلمانان را نخواهند داشت.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی آل‌البیت تصریح کرد: جناب حجربن عدی از صحابه بزرگ پیامبر(ص) به شمار می‌رود ایشان همراه با حضرت علی (ع ) در جنگ‌ها حضور داشته و تا آخر عمر حامی و پیرو امام متقیان(ع) بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی افزود: حجربن عدی به علت دوستی با اهل‌بیت (ع) به شهادت رسید، چرا که بنی امیه می خواست هر گلویی که ندای دفاع از حضرت علی (ع) از آن به گوش برسد می بایست بریده شده و آن صدا خاموش شود./967/پ203/ب

ارسال نظرات