۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۶۷۲۳۴
رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان:

یوم النکبه روز نفاق در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ «شورای فرهنگی حامیان قدس شریف» و «حزب نهضت اسلامی افغانستان» با برگزاری کنفرانسی به مناسبت یوم النکبه، جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کردند و آن را روز نفاق در جهان اسلام دانستند.
افغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای حامیان قدس شریف و حزب نهضت اسلامی افغانستان با برگزاری کنفرانسی به مناسبت یوم النکبه (روز تقسیم فلسطین)، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن‌ها، حمله به سوریه و هتک حرمت به قبر صحابی پیامبر اکرم(ص) را عملی مربوط به رژیم صهیونیستی دانستند.

 

مولوی محمد مختار مفلح، رهبر نهضت اسلامی افغانستان در این کنفرانس با یادآوری ارزش‌ها و رشادت‌های ملت افغانستان در مبارزه با استعمار گفت: بزرگترین مشکل امروز افغانستان امنیت است که در طول تاریخ توسط خارجی‌ها نابود شده است.

 

مولوی مفلح افزود: امروز چه کسی پاسخگوی مردم این کشور است؟ بیش از ده سال کشتار، بیش از ده سال یتیم شدن کودکان! بیش از ده سال قتل و بی خانمانی! ‌بیش از ده سال غارت بیت المال و املاک مردم!، آخر یک کسی باید بیاید و لب به سخن بگشاید.

 

رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان تصریح کرد: فراموش نکنیم افغانستان جزئی از جهان اسلام است و  بدون تردید قضایای مهم جهان اسلام بر این کشور تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که دست آدم‌کشان صهیونیستی به خون مردم فلسطین رنگین است، تا زمانی که اوضاع کشورهای اسلامی توسط سلطه آفرینان و استکبار جهانی، آماج حمله و هجوم خواهد بود، نمی‌توان به استقرار اوضاع در جهان اسلام و به خصوص در کشور عزیزمان امیدهای زیادی بست.

 

مولوی مفلح تاکید کرد که برای پایان دادن به ناامنی‌ها و یاری مظلومان جهان بایست حساب خود را با استکبار یکسره کنیم.

 

رهبر حزب نهضت اسلامی افغانستان اظهار داشت که حمایت از قبله نخست جهان اسلام و اعتراض در مقابل استکبار، حاکم شدن بر سرنوشت خود، برای همیشه بی ثباتی در کشورها را به نقطه صفر خواهد رساند./982/ب101/د

ارسال نظرات