۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۶۷۰۹۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری هشدار داد:

برخی گفتمان‌های سیاسی داخل تلاش می‌کنند عرصه را بر رهبری تنگ کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که شرایط کشور بسیار حساس است، گفت: برخی گفتمان های مشخص در کشور تصمیم دارند که عرصه را بر رهبری تنگ کنند، اما کور خوانده اند؛ چراکه ملت ایران با بصیرت خود فضا را به خوبی رصد و هر زمانی که نیاز باشد نهم دی‎ماه دیگری را خلق می کنند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز، در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، با اشاره به سنت‌های نادرست در مراسم‌های ترحیم، تأکید کرد: نقاط ضعف و قوت این مراسم‌ها در استان شناسایی شود و جزوه ای کامل مستند به روایات و آیات در این باره هرچه سریعتر آماده شود و در اختیار ریش‌سفیدان و مؤثرین شهرستان ها قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به بحث حماسه اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از حماسه می شود، بیشتر به کمیت آن توجه می شود که این نادرست است؛ حماسه فقط شور و هیجان نیست، مواظب باشیم کیفیت که اصل است قربانی کمیت نشود؛ چرا که این دو مکمل هم هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به بحث انتخابات اشاره کرد و افزود: گفتمان رهبری این است که در جامعه بحران نداریم ولی مشاهده می شود که گروهی که به طور کامل خود را در مقابل رهبری قرار داده است در حال القای وجود بحران در بین مردم است که باید در این شرایط با آگاهی و بصیرت مواظب باشیم ناخواسته با این تفکرات همراه نشویم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اگر می خواهیم در انتخابات پیش رویمان حماسه بیافرینیم باید مردم را به سمت حماسه آفرینی سوق دهیم و جهت حماسه را مشخص کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که شرایط کشور بسیار حساس است، خاطرنشان کرد: بعضی گفتمان های مشخص در کشور بر آنند که عرصه را بر رهبری تنگ کنند و به هر شکلی فشار بیاورند اما زهی خیال باطل؛ چراکه ملت ایران با بصیرت خود فضا را خوب رصد می کنند و هر زمانی که نیاز باشد نهم دی ماه دیگری را خلق می کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به رسالت مجریان برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: همه مجریان و دست اندرکاران انتخابات باید بی طرفی خود را به مردم نشان دهند و تنها هدف آن‎ها سلامت انتخابات باشد.

وی با بیان این که نباید از خطوط انحرافی و فتنه غافل شد، تصریح کرد: ملاک رأی و نظر مردم است و این یعنی التزام عملی به قانون داشتن؛ پس از جهت دهی‌ها غافل نشویم و به تکلیف خود عمل کنیم تا چشم فتنه کور شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هدف و ملاکی، آرمانی است که شهدای ما خون خود را برای آن ریختند و آن رکن رکین ولایت فقیه است که امروز پرچم ولایت به دست چهره ای فرزانه با ویژگی های بلند و بارز داده شده است.

وی افزود: تکلیف ما تقویت شاخص های دینی و اسلامی است و هر چیزی که بخواهد این شاخص و ولایت را به عنوان رکن اصلی نظام خدشه‌دار کند، با مشت پولادین مردم ایران روبه‌رو خواهد شد./9457/پ202/س

ارسال نظرات