۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۶۷۰۰۹
حماس:

رژیم صهیونیستی عزم خود را برای تجزیه مسجدالاقصی جزم کرده است

خبرگزاری رسا ـ نایب ‌رییس دفتر سیاسی حماس از جدیت پارلمان رژیم صهیونیستی برای تجزیه مسجدالاقصی خبر داد.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابومرزوق، نایب رییس دفتر سیاسی حماس با محکوم کردن تصمیم کنست رژیم صهیونیستی برای تجزیه مسجدالاقصی اعلام کرد که بهانه کنست برای این جداسازی «آزادی عبادت» عنوان شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به قوانین و محدودیت‌های ورود مسلمانان به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مسجد از سوی سربازان و شهروندان یهودی، تأکید کرد: آزادی عبادتی که اشغالگران از آن سخن می‌گویند تنها برای یهودیان است.

 

ابومرزوق گفت: نقشه اسرائیل شامل تقسیم کردن ساعات عبادت در مسجدالاقصی میان مسلمانان و یهودیان است و این اقدام با هدف آماده‌سازی برای کنترل کامل بر این مسجد انجام می‌شود.

 

اسماعیل رضوان، وزیر و امور دینی فلسطین نیز نسبت به تلاش‌های رژیم اسرائیل برای راه‌اندازی جنگ دینی در منطقه هشدار داد و اعلام کرد: افزایش حملات و تجاوزات اخیر در قدس و مسجدالاقصی برای شعله‌ور شدن چنین جنگی انجام می‌شود.

 

رضوان همچنین نسبت به عواقب اقدامات رژیم اشغالگر برای تجزیه مسجدالاقصی میان یهودیان و مسلمانان هشدار داد و اعلام کرد: این همان سناریویی است که در مسجد ابراهیمی نیز پیاده شده.

 

وی افزود: تجاوزات مکرر اسرائیل، تخریب‌های اطراف مسجدالاقصی، حفاری‌ها، احداث کنیسه‌ها و طرح‌های عمرانی، اقدامات سیستماتیک رژیم اسرائیل برای یهودی‌سازی قدس است./982/ب101/د

ارسال نظرات