۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۶۵۸۰۸
امام جمعه شهرکرد:

گرایش جوانان به حوزه علمیه نیاز کنونی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سهرکرد نه تنها استان چهارمحال و بختیاری بلکه کل جهان اسلام به شدت نیازمند روحانیت است؛ از این رو جوانان می طلبد زمینه را برای ورود جوانان به حوزه های علمیه فراهم کرد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز، در آیین تجلیل از اساتید و مدیران حوزه های علمیه این استان با اشاره به رسالت سنگین حوزه های علمیه گفت: بکوشیم با انگیزه و تلاش مضاعف، بار تعلیم، تربیت و تزکیه را به مقصد برسانیم تا رسالت حوزه های علمیه به خوبی انجام گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به این که جایگاه حوزه های علمیه این استان بسیار بالاتر از موقعیت کنونی آنها است، تأکید کرد: باید از ظرفیت ها و استعدادهای اساتید حوزه های علمیه در جهت ارتقا همه جانبه حوزه های علمیه استفاده شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به وجود بیش از 80 خانه عالم بدون مبلغ و روحانی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کمبود 500 مبلغ طرح هجرت، امام جمعه، امام جماعت، روحانی مستقر در شهر و روستای استان نیز به شدت محسوس است.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تربیت طلبه و روحانی در واقع همان تربیت و پرورش سرباز برای امام زمان(عج) است، افزود: تربیت این سربازان خیر و برکت را برای جامعه به‌دنبال خواهد داشت.

استاد عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نه تنها بسیاری از روستاها، شهرها بلکه حتی حوزه‌های علمیه این استان نیز از کمبود روحانی توانمند رنج می‌برند، به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و دینی این استان اشاره و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه استان باید به جایگاه واقعی خود برسند که این مهم نیازمند همکاری همه‌جانبه مسؤولان استان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: نه تنها در استان چهارمحال و بختیاری بلکه در کشور و کل جهان اسلام به شدت نیاز طبقات گوناگون مردم به روحانیت زیاد است و این مسأله در حالی است که با کمبود این قشر مواجه هستیم؛ از این رو می‌طلبد با ایجاد انگیزه و اقدامات مؤثر زمینه گرایش جوانان به سوی حوزه های علمیه را فراهم کرد./9457/پ202/غ

ارسال نظرات