۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۶۵۷۹۲
اثری از امام موسی صدر؛

انسانِ آسمان به نمایشگاه رسید

خبرگزاری رسا - کتاب «انسانِ آسمان»، جستارهایی از امام موسی صدر دربار امیرالمؤمنین علیه السلام، که برای نخستین بار منتشر شده است، از روز چهارشنبه مورخ 17 اردیبهشت در نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
انسانِ آسمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، این کتاب دربردارندۀ سیزده جستار از امام موسی صدر دربارۀ امیرالمؤمنین علیه السلام است که یازده جستار آن برای نخستین بار منتشر شده است.

 

 «امام علی علیه السلام در چند سطر، میلاد امام علی علیه السلام، امام علی علیه السلام و پویایی رهبری، ابلاغ پیام در غدیر خم، روز ولایت، روز امام علی علیه السلام، انسانیت پارساپیشه، عید غدیر، عید ولایت، امام علی علیه السلام معیار راستین سنجش، بعد درونی شخصیت امیر مؤمنان علیه السلام، شهادت امیر مؤمنان علیه السلام، شأن امت و سرنوشت آن و پیشینه غدیر» از جمله جستارهای این کتاب است که به قلم احمد ناظم به فارسی ترجمه شده است.

 

همچنین «علی موحد بود و بس» سخنرانی امام موسی صدر در تیمچۀ بازار کاشان است که پیش از این در کتاب «نای و نی» منتشر شده بود و در این کتاب ویراست تازه‌ای از آن در دسترس علاقه‌مندان است.

 

مطالب این کتاب را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. بخش اول، «مجموعه گفتارهای امام موسی صدر به مناسبت ولادت امیرالمؤمنین»، بخش دوم «سخنان ایشان دربارۀ واقعۀ غدیر ولایت حضرت علی (علیه السلام) و بخش سوم «مطالبی است که امام موسی صدر به مناسبت شهادت حضرت» بیان کرده است.

 

در پیوست این کتاب نیز تصاویر دست‌نوشته‌ای از امام موسی صدر دربارۀ امام علی (علیه السلام) آمده است که ترجمۀ آن با عنوان «علی علیه السلام در چند سطر» در ابتدای کتاب آمده است.

 

کتاب «انسانِ آسمان» با ترجمۀ احمد ناظم در 1500 نسخه و با قیمت 80000 ریال، برای نخستین بار شده است./992/د102/ق

ارسال نظرات