۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۶۴۴۲۶
امام جمعه قم:

حضرت زهرا جزء آل‎الله است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار جمعی از علمای کشورهای خارجی گفت: حضرت زهرا(س) جزء آل‎الله است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دیدار جمعی از علمای شرکت کننده در اجلاس علما و بیداری اسلامی که امروز در این حرم مطهر حضور یافتند، گفت: امروز میلاد باسعادت یگانه دختر ماندگار از پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) است. این بانوی بزرگوار و نمونه هستی، جزء آل الله محسوب می شود.

 

وی افزود: در منابع علمی و روایی اهل سنت نیز آمده است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «استوارترین شما بر صراط، دوستدارترین شما نسبت به اهل بیت(ع) و اصحاب من است»، حضرت زهرا(س) یکی از مصادیق این حدیث است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی درباره حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: مکانی که شما در آن مشرف شده اید یکی از مراکز و بقعه هایی است که یکی از شخصیت های وابسته به اهل بیت(ع) یعنی فاطمه معصومه(س) در آن حضور دارد.

 

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: این دختر بزرگوار امام هفتم ما برای انجام ماموریتی الهی از مدینه حرکت کردند، اما در این سرزمین به دیدار حق شتافتند تا این شهر به مکانی برای مرکز آموزش دروس مکتب اهل بیت(ع) و قرآن مبدل شود.

 

وی تصریح کرد: نگاه ما به زیارت و اعتقاد ما به زیارت نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) این است که در این مکانها حضور یابیم، درسها فراگیریم و آنها را الگوی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تأکید کرد: ما با حضور در این مراکز، اتحاد و هم اندیشی خود را که امروزه برای جهان اسلام ضروری است به نمایش می گذاریم.

 

امام جمعه موقت قم خاطر نشان ساخت: ما از پیام قرآن درسی می گیریم که امت واحده است و باید این امر را در عمل نشان دهیم. این پراکندگی میان مسلمانان به دلیل حب ریاستها و توطئه دشمنان است.

 

وی با اشاره به تأکید قرآن بر وحدت و همبستگی، گفت: اجتماع علمای اسلام در ایران و دفاع جمهوری اسلامی ایران از ملت های مظلوم یکی از مصادیق امر به معروف و مبارزه با دشمنان مصداق نهی از منکر است./980/ب202/د

ارسال نظرات