۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۴۲۷۱
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

توجه علما به بیداری اسلامی سبب قدرت و عزت مسلمانان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، توجه علما به بیداری اسلامی را سبب قدرت، عزت و عظمت مسلمانان توصیف کرد.
حجت الاسلام و المسلمين اختري دبيرکل مجمع جهاني اهل بيت(ع)

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دومین روز اجلاس علما و بیداری اسلامی با اشاره به نقش خاص علما در بیداری اسلامی گفت: علما بر حسب برخی روایات جانشینان پیامبران و وارثان علوم انبیا هستند لذا همچون آن بزرگواران نقش هدایت و اگاهی مردم را به عهده دارند.

 

وی افزود: علمای امت نقشی پررنگ و بی‌بدیل در بیداری ملتها دارند و مانند پیامبر که راهنما و بشیر و نذیر بود آنها هم نقش بشارت و انذاردهندگی دارند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین درباره آینده جریان بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: به خواست خداوند متعال جریان بیداری اسلامی راه روشنی دارد و می‌تواند موجب بصیرت و آگاهی ملتهای مسلمان شود و این جریان در بین جوامع مسلمان حتی در بین جوامعی که مسلمانان در اقلیت هستند، در حال گسترش و رونق است .

 

حجت الاسلام و المسلمین اختری همچنین در قبال توطئه دشمنان در مصادره جریان بیداری اسلامی هشدار داد و گفت: آینده بیداری درخشان و ورشن است اما راهی سخت و پر خار و خاشاک در پیش دارد و لذا نباید از توطئه‌های دشمنان غافل بود.

 

عضو شورای مرکزی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: در میان کشورهای اسلامی افرادی سودجو، سلطه‌گر و مزدور وجود دارند که جریان بیداری را برای خود خطر می‌دانند که باید مواظب حرکات و نقشه‌های آنها بود همچنین آمریکا و صهیونیسم حرکت بیداری را منافی منافع خود می‌دانند و برای استمرار سلطه خود  با آن مقابله می‌کنند.

 

وی همچنین اتحاد شیعه و سنی را از عوامل موثر و بسیار موفقیت‌بخش در تداوم بیداری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تفرقه و ایجاد حساسیتهای مذهبی از اهداف دشمنان برای جلوگیری از بیداری اسلامی است که مسلمانان باید با پشت پازدن به اختلافات و اتحاد بین خود با این ترفند قدیمی دشمن مقابله کنند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) وحدت بین فرق مسلمین را مساوی قدرت، عزت ، عظمت و موفقیت دانست و افزود: این موضوع موجب تعمیق و گسترش بیداری خواهد شد.

 

اختری در بخش دیگری از اظهاراتش درباره بحران سوریه نیز گفت: موضوع سوریه جزئی از سودجوئیهای دشمنان است آنها با این موضوع، موجی را برای رسیدن به منافع خود ایجاد کردند و با سوء استفاده  از ایمان و اعتقادات مسلمین موضوع سوریه را از راه غیر مسالمت‌آمیز پیگیری کردند در حالیکه با راه مسالمت‌آمیز هم می‌شد به یک نقطه تفاهم در این کشور رسید.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: آمریکا و صهیونیسم و ایادی آنها با گسیل تروریستها از کشورهای شمال افریقا، عربستان، قطر، اردن و ترکیه و حتی کشورهای اروپائی مانند آلمان به سوریه قصد سوء استفاده از شرایط این کشور را دارند و قصدشان دلسوزی برای مردم این کشور نیست بلکه هدفشان خدمت به اهداف رژیم صهیونیستی است.
 

عضو شورای مرکزی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به وجود ظلم و ستم و دیکتاتوری در کشورهائی مانند عربستان و قطر افزود: این کشورها موضوعاتی را که خود گرفتار آنند بهانه کردند تا اوضاع سوریه را به هم بریزند و اقدامات آنها در جهت مخالفت با جبهه مقاوت اسلامی و همسو با تامین منافع دشمنان اسلام است.

 

وی با بیان اینکه ارتش آزاد و گروه النصره ریشه‌ای خارجی دارند و رهبریشان با گروههای خارجی مانند القاعده است، گفت: اگر این گروه‎ها بیدار شده بودند به جای کشتار مسلمانان سوریه، علیه منافع آمریکا و صهیونیستها اقدام می‌کردند لذا به خاطر عمکرد بدشان، اکنون اکثر مردم سوریه مخالف این گروههای تروریستی و تندرو هستند.

 

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین اجلاسهای قبلی مرتبط با بیداری اسلامی را اجلاسی خوب ، مفید و تاثیرگذار دانست و گفت: اجلاس "علما و بیداری اسلامی" از همه اجلاسهای قبلی مهمتر است چون علما در میان امت اسلام نقش هدایتگری، روشنگری و بیدارگری دارند.

 

اختری همچنین درباره نقش انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در گسترش بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و امام راحل(ره) نقشی اساسی و کلیدی است در بیداری مسلمین و رهنمودها و توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جریان بیداری اسلامی را تاکنون به پیش برده و موجب خاموشی توطئه‌های دشمنان شده است./980/ب101/د

ارسال نظرات