۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۱۰۴

ندای رسا در گام پنجاه و هشتم

خبرگزاری رسا ـ پنجاه و هشتمین شماره از هفته ندای رسا منتشر شد.
هفته نامه نداي رسا - شماره 58

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پنچاه و هشتمین شماره هفته نامه تحلیلی اطلاع رسانی ندای رسا با موضوعات فرهنگی، حوزوی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی چاپ و منتشر شد.

مشروح سخنان آیت الله موسوی جزایری در جمع طلاب مدرسه علمیه الغدیر، خبر برگزاری پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان، آخرین آمار از انتخابات شورای شهر و روستا در خوزستان، حائز رتبه شدن طلبه خوزستانی در جشنواره علامه حلی و احداث اردو سرای ویژه جوانان خوزستانی در مشهد مقدس از مهم ترین عناوین این شماره از هفته نامه ندای رسا است.

ستون یادداشت این شماره از هفته نامه ندای رسا به محبت به والدین اختصاص داده شده است.

در این یادداشت آمده است: «محبت و مهربانی با پدر و مادر، امری است که عقل و شرع به ضرورت آن اقرار می کنند. بی تردید، اگر انسان به زحمت ها و رنج ها بی شائبه والدین توجه کند، هرگز نیکی های آنان را از یاد نمی برد. امام زین العابدین علیه السلام می فرماید: حق مادرت آن است که بدانی، او به گونه ای تو را حمل کرد که هیچ کسی کسی را چنین حمل نکرده است و چنان ثمره ای از قلبش را به تو داده است که هیچ کس به کسی نمی دهد.

او با جوارحش تو را حفظ کرده و هراسی از آن نداشته است که با وجود گرسنگی، تو را سیر و با وجود تشنگی، تو را سیراب کند و تو را بپوشاند در حالی که خود برهنه است، خویشتن را در آفتاب، سایبان تو سازد و از برای تو از خواب دست می کشد و تو را از گرما و سرما حفظ کند تا برای او باقی بمانی و تو نمی توانی سپاسش را به جای آری، مگر به یاری و توفیق الهی.»

ساخت تجهیزات فیبر نوری منازل در اهواز، کسب رتبه های برتر از سوی خوزستانی ها در جشنواره فناوری اطلاعات، تولید طبیعی نانو ذرات طلا برای تشخیص سرطان از سوی محققان کشور، تولید چهار داروی مورد نیاز کشور توسط دانشگاه رازی کرمانشاه و شناسایی 200 شغل مرتبط با فناوری اطلاعات از جمله مطالبی است که صفحه علم و فناوری پنجاه و هشتمین شماره ندای رسا را تشکیل می دهد.

معرفی کتاب کرامت مقام پدر و مادر از دیدگاه اسلام، پاسخ به سؤالات احکام خمس، هبه، هدیه، جایزه بانکی، مهر و ارث از دیدگاه رهبر معظم انقلاب و خاطره ای از شهید محمد عیدی مینا از دیگر مطالبی است که در حاشیه این شماره از ندای رسا به چاپ رسیده است.

در خاطره ای از شهید محمد عیدی نیا آمده است: «کلاس سوم دبیرستان که بود خیلی به نمازش اهمیت می داد، یادم هست یک سال در مدرسه به خاطر اینکه نماز جماعت ظهر راه انداخته بود و بچه ها را جمع کرده بود برای نماز، از عمد او را تجدید کردند، چون زمان شاه بود و مسؤولان مدرسه مخالف با این کارها بودند.

بعدا که متوجه شدیم به ما گفت، عیبی ندارد بگذار هر کار که می خواهند بکنند، همین که من این بچه ها را نماز خوان کردم در برابر تجدیدی می ارزد.»

لازم به ذکر است پنجاه و هشتمین شماره هفته نامه تحلیلی، اطلاع رسانی ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است، جهت دسترسی به آرشیو این نشریه می توان به پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه ندای رسا به نشانی www.nedayerasa.ir مراجعه کرد./9464/ن601/ق

ارسال نظرات