۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۶۳۷۹۳

دوره شیعه شناسی در دانشگاه پالرمو برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره شیعه شناسی در دپارتمان مطالعات اسلامی دانشکده علوم انسانی دانشگاه «پالرمو» واقع در شهر پالرمو مرکز استان سیسیل برگزار شد.
دانشگاه پالرمو

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای تبادلات علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با مؤسسات علمی و دانشگاهی، دینی و فرهنگی در خارج از کشور، طی دو روز سوم و چهارم اردیبهشت، دوره شیعه شناسی در دپارتمان مطالعات اسلامی دانشکده علوم انسانی دانشگاه «پالرمو» واقع در شهر پالرمو مرکز استان سیسیل با حضور استاد حوزه علمیه قم حجت الاسلام والمسلمین شاملی برگزار شد.


در این دوره که با حضور تنی چند از استادان دانشگاه و دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا آغاز شد، ابتدا خانم ماریا گراتزیا شورتینو، رییس دپارتمان مطالعات اسلامی به شاملی خیر مقدم گفت و ابراز امیدواری کرد که این دوره ها ادامه یابد.


سپس، چهار مبحث «شناخت ائمه (ع) با مراجعه به اندیشه های امامان شیعه»، «مفهوم شیعه و بازتاب آن در آیات قرآن کریم»، «اسلام سیاسی و دموکراسی غربی؛ جاذبه ها و دافعه ها» و «عرفان، فلسفه و حکمت در نظام اعتقادی شیعه» توسط شاملی تدریس شد.


گفتنی است که پالرمو از جنبه فرهنگ عمومی و شیوه زندگی بسیار نزدیک به شرق است تا غرب؛
دولتمردان مسلمان تقریباً به مدت سه قرن در این منطقه حکمرانی کرده اند.

 

برخی از کلیساها در شهر هنوز برای بازدید کنندگان آثار معماری اسلامی را تداعی می کند. دانشگاه پالرمو در سال 1806 تأسیس شد. دانشگاه مذکور از 12 دانشکده در رشته های علوم انسانی، مهندسی و پزشکی تشکیل شده است. در حال حاضر، دانشگاه پالرمو 50 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و 2000 عضو هیأت علمی دارد./994/ب102/د

ارسال نظرات