۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۶۳۱۶۵
نظرسنجی خبرگزاری روسیه نشان داد؛

ایران تهدیدی برای خاورمیانه به شمار نمی‌آید

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که اکثریت مردم در منطقه امریکای لاتین معتقدند که ایران تهدیدی در منطقه خاورمیانه به شمار نمی‌آید.
نظر سنجي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که اکثریت مردم در منطقه امریکای لاتین معتقدند که ایران تهدیدی در منطقه خاورمیانه به شمار نمی‌آید. در این نظرسنجی که از سوی خبرگزاری روسی ریا نووستی و از طریق مصاحبه های رو در رو در روزهای دوم تا پنجم ماه مارس 2013 انجام شد، در مجموع 1700 فرد بزرگسال از شش کشور منطقه امریکای لاتین شرکت کردند. شرکت کنندگان در این نظرسنجی از کشورهای برزیل، ونزوئلا، آرژانتین، کلمبیا، شیلی و پرو بودند.

 

خبرگزاری ریا نووستی نتایج این نظرسنجی را در تاریخ دوازادهم آوریل 2013 اعلام کرد.

 

از شرکت کنندگان در این نظرسنجی پرسیده شده است که آیا ایران تهدیدی برای ثبات منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید یا خیر؟ نتایج به دست آمده حاکی از آن است که 89 درصد از پاسخ دهندگان ایران را تهدیدی برای منطقه خاورمیانه به شمار نمی‌آورند. تنها 8 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که ایران تهدیدی برای منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید و سه درصد نیز در برابر این سوال، ابراز بی اطلاعی کردند.

 

جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته در تلاش برای گسترش روابط با کشورهای منطقه امریکای لاتین بوده است و توسعه روابط با کشورهای این منطقه را یکی از استراتژی های مهم سیاست خارجی خود عنوان کرده است.

 

روند رو به رشد محبوبیت ایران در منطقه امریکای لاتین، نگرانی های زیادی برای واشنگتن به دنبال داشته است؛ امریکا این منطقه را حیاط خلوت و منطقه نفوذ سنتی خود به شمار می‌آورد.

 

باراک اوباما رییس جمهور امریکا در ماه دسامبر 2012 قانونی برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه امریکای لاتین امضا کرد.

 

این قانون که «قانون مقابله با ایران در نیم کره غربی سال 2012» نام داشت، از وزارت امور خارجه امریکا می‌خواهد تا در مدت 180 روز، برنامه ای برای مقابله با روند رو به رشد حضور ایران در منطقه امریکای لاتین طراحی کند./982/ب102/د

ارسال نظرات